خبرگزاری کار ایران

امحاء ۲۱ میلیون نخ سیگار قاچاق

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۹۴

صبح امروز ۲۱ میلیون و ۶۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق که عمده آنها از موادی نظیر خاک کاغذ و خاک برگ نامرغوب و به صورت جعلی در برندهای معروفی نظیر وینستون، ‌کنت، ‌ال دی، ‌مگنا، کمل، ‌مور و سابرانی هستند امحاء شد.

صبح امروز اداره مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات ایران ۲۱ میلیون نخ سیگار جعلی و قاچاق را در منطقه کهریزک امحاءکرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم سیاوش افضلی، معاون بازرگانی اقتصادی شرکت دخانیات ایران با اشاره به غیر استاندارد بودن سیگارهای قاچاق اظهار داشت: امروز ۲۱ میلیون و ۶۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق که عمده آنها از موادی نظیر خاک کاغذ و خاک برگ نا مرغوب و به صورت جعلی در برندهای معروفی نظیر وینستون، ‌کنت، ‌ال دی، ‌مگنا، کمل، ‌مور و سابرانی هستند امحاء خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه عمده قاچاق سیگار به کشور از چه مرزهایی است، ‌افزود: از دو کریدور جنوبی و غربی این سیگارها به کشور قاچاق می شود که در شش ماهه اول از کشورهای حوزه خلیج فارس ودر شش ماهه دوم از مرزهای شمالغرب و به خصوص از عراق سیگار ها قاچاق می شود.

وی بابیان اینکه آمار دقیقی از میزان قاچاق سیگار به کشور در دست نیست گفت: آنچه تخمین زده می شود بین ۴۰تا ۴۵درصد کالاهای دخانی به صورت قاچاق و ارد ایران می شود وبراساس سیاستهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شرکت دخانیات از سال ۹۳ بخشی از کشفیات را به عهده گرفته که امیدواریم از امسال شاهد کاهش چشمگیر قاچاق سیگار به کشور باشیم.

وی افزود: هم اکنون میزان مصرف سیگار در داخل ۶۵ میلیارد نخ(سیگارهای داخلی و خارجی) در سال است که ۲۵ میلیارد نخ آن(که به صورت قاچاق وارد کشور شده) کشف می شود و کل آن معدوم می شود.

وی در خاتمه گفت: این سیگارهای جعلی در کارگاههای غیر رسمی و در محیطی آلوده تولید می شوند که بسیار خطرناک و غیر بهداشتی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز