خبرگزاری کار ایران

علیرغم وعده‌های وزیر صنعت بهای کلیه خودروها گران شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۲۹۲

هم اکنون ارائه ارز مبادله ای به خودرو سازان هنوز اجرایی نشده است و خودروها نیز از امارات با درهم ۹۰۰ تومانی وارد می‌شوند.

هم اکنون ارائه ارز مبادله ای به خودرو سازان هنوز اجرایی نشده است و خودرو ها نیز از امارات با درهم ۹۰۰ تومانی عرضه می شوند.

سعید معتمنی عضو اتحادیه نمایشگاه داران تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص افزایش نرخ خودرو طی روزهای گذشته اظهار داشت: علیرغم وعده های وزیر صنعت خودرو سازان بهای خودروهای مدل ۹۳ را گران کردند.

وی افزود: همچنین به دلیل نوسا نات نرخ ارز و افزایش نرخ دلار بهای خودروی وارداتی نیز از ۵ تا ۲۰ میلیون تومان گران شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ارائه ارز مبادله ای به خودرو سازان هنوز اجرایی نشده است و خودرو ها نیز از امارات با درهم ۹۰۰ تومانی وارد می شوند.

معتمنی با اشاره به نرخ برخی از خودروهای ساخت داخل و وارداتی افزود: در حال حاضر پراید در بازار ۲۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۴۱ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با بهای ۳۲.۵ میلیون تومان پرشیا ۳۴.۵ میلیون تومان، پژو پارس معمولی ۳۹ میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

وی با اشاره به افزایش ۸ میلیون تومانی نرخ L۹۰ گفت: این خودرو هم اکنون ۴۶ میلیون تومان به فروش می رسد و خودروهای خارجی نظیر سانتافه از سال گذشته تاکنون با رشد ۲۰ میلیون تومانی همراه بوده است و از ۱۸۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده و توسان نیز از ۳۸ میلیون تومان به ۵۳ میلیون تومان و اسپرتیج نیز به همین میزان رشد داشته است.

وی در خاتمه نیز گفت: خودروهای ۲۰۶ تیپ دو و مزدا ۳ دربازار نیست و شرکت این دو را عرضه نمی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز