خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت معدن و تجارت:

۴۵ درصد از واحدهای صنعتی آذربایجان غربی تعطیل‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۸۰۴

۴۵ درصد واحدهای صنعتی آذربایجان غربی تعطیل و ۵۵ درصد آن نیمه‌تعطیل‌اند / متاسفانه هم اکنون ۲ هزار و ۵۸۶ طرح صنعتی نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی صفر تا زیر ۱۰۰ درصد در آذربایجان غربی وجود دارد که ۵/۳ درصد طرح‌های نیمه کاره کشور را شامل می‌شوند.

علی یزدانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۴۵ درصد واحدهای صنعتی آذربایجان غربی تعطیل و ۵۵ درصد آن نیمه‌تعطیل‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تاکنون در آذربایجان غربی برای ۲ هزار ۸۸۵ واحد پروانه صنعتی صادره شده اظهار داشت: از این تعداد ۴۵ درصد تعطیل و مابقی نیمه تعطیل هستند که باید مشکل این واحد‌ها هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون ۲ هزار و ۵۸۶ طرح صنعتی نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی صفر تا زیر ۱۰۰ درصد در آذربایجان غربی وجود دارد که ۵.۳درصد طرح‌های نیمه کاره کشور را شامل می‌شوند.

یزدانی اظهار داشت: همچنین ۲۵ درصد واحدهای مستقر در شهرک و نواحی صنعتی استان تعطیل هستند.

وی با بیان این مطلب که در بخش معدن تاکنون ۲۵۰ پروانه اکتشافات معدنی صادر شده است، اعلام کرد: هم اکنون از ۲۰۱ واحد مواد معدنی استخراج می‌شود که باید برای افزایش سهم این بخش تلاش بیشتری انجام گیرد.

یزدانی با اشاره به وجود ۷ بازارچه مرزی و ۵ گمرک فعال در مرزهای آذربایجان غربی، ادامه داد: استانی با این همه ظرفیت مرزی و قابلیت همجواری با چهار کشور خارجی باید از ظرفیت‌ها و منابع خود ‌‌نهایت بهره برداری را کرده تا در جهت رفع برخی مشکلات مانع تعطیلی واحد‌ها شود.

وی با بیان اینکه در بخش صنفی آذربایجان غربی بیش از ۲۰ هزار واحد بدون پروانه فعال هستند، اظهار داشت: ۸۴ هزار واحد نیز پروانه فعالیت داشته که ۲.۴ درصد تعداد واحدهای دارای پروانه کشور را به خود اختصاص داده که با توجه به تراکم جمعیتی استان متناسب و مطلوب است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار فراهم کردن بستر حمایتی در چهارچوب قوانین مصوب در همه بخش‌ها و مناطق شد و اظهار داشت: اقتصاد ایران اقتصادی مبتنی بر علم و تجربه بوده که همه باید برای فراهم کردن بستر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

علی یزدانی در پایان سخنان خود اصل هدفمندی یارانه‌ها را اقدامی معقول دانست و افزود: هدفمندی یارانه‌ها در اجرا با مشکلاتی مواجه شد که این مشکلات نیز با تصمیم هیات دولت رفع نمی‌شود، بلکه هدفمندی یارانه آثار ملی داشته که باید با همفکری کار‌شناسان بازنگری و اصلاح شود.

در پایان این مراسم جعفر صادق اسکندری به‌عنوان رئیس سازمان صنایع ومعادن استان آذربایجان غربی معرفی و از خدمات آقای اکبری تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز