خبرگزاری کار ایران

رشد ۱۲ درصدی تولید کنستانتره و سنگ آهن

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۸۵۸

طی سال گذشته ۳۵۰ هزار تن نیز شمش آلومینیوم تولید شد که این رقم رشد ۴ درصد بیشتر از تولید سال ۹۱ بوده است.

تولید گندله و کنسانتره سنگ‌آهن، ‌ کنسانتره زغالسنگ و فولاد در سال گذشته بیشترین میزان رشد را در میان تولیدات معدنی و صنایع معدنی کشور کسب کردند.

در سال گذشته میزان تولید گندله و کنسانتره سنگ‌آهن به ترتیب به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۲۴ میلیون تن رسید.

به گزارش ایلنا، میزان تولید کنسانتره و نیز گندله سنگ آهن با رشد ۱۲ درصدی در رتبه نخست قرار گرفت و پس از آن تولید کنسانتره زغالسنگ با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال ۹۱ در رتبه دوم قرار گرفت.

برپایه این گزارش؛ افزایش تولید زغالسنگ فرآوری شده در شرایطی به دست آمد که تولید این ماده معدنی در سال‌های اخیر همواره با کاهش همراه شده بود اما در سال ۹۲ روند صعودی به خود گرفت.

در این گزارش تصریح شده است: طی سال گذشته میزان تولید گندله و کنسانتره سنگ آهن به ترتیب به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۲۴ میلیون تن رسید.

همچنین در این مدت میزان تولید کنسانتره زغالسنگ نیز از ۹۱۵ هزار تن فراتر رفت.

در این تاکید شده است: در میان تولیدات معدنی و صنایع معدنی استراتژیک، فولاد و آلومینا با رشد ۹درصدی در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در ادامه این گزارش تصریح شده است: میزان تولید فولاد خام در سال گذشته به بیش از ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزارتن و تولید پودر آلومینا به عنوان ماده اصلی تولید شمش آلومینیوم به ۲۴۸ هزار تن رسید.

براساس این گزارش؛ طی سال گذشته ۳۵۰ هزار تن نیز شمش آلومینیوم تولید شد که این رقم رشد ۴ درصد بیشتر از تولید سال ۹۱ بوده است.

در پایان این گزارش آمده است: همچنین میزان تولید سنگ آهن دانه بنده شده نیز از ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فراتر رفت که رشد ۲ درصدی نسبت به سال ما قبل داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز