خبرگزاری کار ایران

افخمی راد؛

تعرفه خودروها تغییری نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۲۶۰

یک بازرگان ایرانی برای صادرات کالا باید ۱۰ سند و برای واردات ۱۹ سند تهیه کند و هرچه از تعداد این اسناد کم کنیم، سرعت مبادلات را افزایش داده‌ایم.

ثبت سفارش فقط در کشور ماست و سندی است که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود، از طرفی دیگر آمار واردات توسط گمرک اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا، ولی‌الله افخمی راد پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه رایزنی با هیأت تجاری کویتی در جمع خبرنگاران گفت: برای سرمایه‌گذاران خارجی که بخواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند ۴ تا ۱۰ سال معافیت مالی در نظر گرفته می‌شود و اگر کالای تولیدی برای صادرات مورد استفاده قرار گیرد، معافیت مالیاتی خواهد داشت.

وی به این نکته اشاره کرد که در صورت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد طرف خارجی تا ۲۰ سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهد بود، مضاف بر اینکه طرف خارجی نیازی به ویزا برای تردد نخواهد داشت.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین از تهیه فهرستی از فرصتهای سرمایه‌گذاری در ایران خبرداد و گفت: این فهرست را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار می‌دهیم، تا فرصتهای تجاری را برای خود بسنجند.

وی در پاسخ به اینکه چقدر با حذف ثبت سفارش موافقید؟ گفت: ثبت سفارش فقط در کشور ماست و سندی است که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود، از طرفی دیگر آمار واردات توسط گمرک اعلام می‌شود.

این مسئول در سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: یک بازرگان ایرانی برای صادرات کالا باید ۱۰ سند و برای واردات ۱۹ سند تهیه کند و هرچه از تعداد این اسناد کم کنیم، سرعت مبادلات را افزایش داده‌ایم.

افخمی‌راد در پاسخ به اینکه تعرفه خودروهای وارداتی در سال جدید چه تغییراتی داشته، گفت: تعرفه این خودروها تغییری نکرده و از طرفی تعرفه خودروهای هیبریدی و برقی برای نخستین بار صفر شده است، چرا که این خودروها هم در پیشگیری از آلودگی هوا موثرند و هم تکنولوژی روز را وارد کشور می‌کنند.

به گزارش ایلنا، هیأت تجاری متشکل از قائم مقام وزارت صنعت و معدن کویت و بازرگانان این کشور برای رایزنی‌ اقتصادی و بررسی زمینه‌ همکاری دو جانبه بین ایران و کویت در سازمان توسعه تجارت ایران در تهران حضور یافتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز