خبرگزاری کار ایران

رییس کل گمرک ایران اعلام کرد:

ورود سالانه ۲۰ میلیارد دلار قاچاق کالا به کشور

کد خبر : ۱۶۶۲۷۹

سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود که هر یک دلار به معنای آن است که یک شغل در خارج از کشور ایجاد می شود.

رییس کل گمرک ایران گفت: سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود که هر یک دلار به معنای آن است که یک شغل در خارج از کشور ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا، مسعود کرباسیان در نشست آموزشی و توجیهی مسئولین حراست گمرکات سراسر کشور، افزود: بکارگیری فن آوری نوین بهترین راه حل برای بهبود خدمات در گمرک است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: راه حل ارتقای سطح خدمات گمرکی این است که باید سیستم های گمرکی را بهبود و سرعت کار را افزایش دهیم و مردم از قوانین مطلع شوند تا شفاف عمل کنیم و همه اینها در بکارگیری فن آوری روز در گمرک خلاصه می شود.

کرباسیان تأکید کرد که باید صاحبان کالا و خدمت گیرندگان هر گمرک به سامانه اظهار از راه دور وصل شوند و بکارگیری سیستم جامع گمرکی وظیفه تک تک کسانی است که در گمرک انجام وظیفه می نمایند.

رئیس کل گمرک بار دیگر بر حمایت قاطع مدیریت گمرک از صادرکنندگان و صادرات غیرنفتی کشور تأکید و از کمبود امکانات در برخی از گمرکات مهم صادراتی در مرزها انتقاد کرد و اظهار داشت: امکانات و وضعیت معیشتی و رفاهی موجود در گمرک پرویزخان که یکی از مهمترین گمرکات صادراتی کشور است، بسیار تأسف بار است.

رئیس کل گمرک در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم تجارت قانونمند در کشور اشاره کرد و گفت: گمرکات باید از تجارت قانونی درکشور حمایت کنند و اجازه ندهند قیمت تمام شده کالاها افزایش یابد.

کرباسیان اظهار داشت: شرایطی ایجاد نکنیم که بعضی مقررات دست و پاگیر زمینه های سوء استفاده برخی افراد را فراهم آورد.

وی از وجود برخی فسادها در گمرکات کشور طی سالهای گذشته به شدت انتقاد کرد و گفت: ما نماینده دولت و مردم هستیم و نباید اجازه دهیم چنین اتفاقاتی در گمرک رخ دهد.

کرباسیان در پایان تأکید کرد که باید هر یک به سهم خود در گمرکات برای بهبود رتبه فضای کسب و کار کشورمان در دنیا بیشتر تلاش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز