خبرگزاری کار ایران

نعمت بخش در گفتگو با ایلنا:

بستن قرارداد با شرکت پژو تاثیری بر قیمت خودرو نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۹۲۰

خودرو ساز قیمت را گران نکرده و قیمت خودرو در بازار افزایش پیدا کرده است / اختلاف قیمت باعثسر ریز شدن پولهای سرگردان به سمت بازار شده و این به نوبه خود به افزایش قیمت خودرو دامن می‌زند و لذا اگر دولت و وزارت خانه اجازه دهند که خودرو در حاشیه بازار فروخته شود قطعا قیمتهای فعلی بازار کاهش پیدا می‌کند.

دبیر انجمن خودروسازان اظهار داشت: چنانچه قراردادی بین پژو و ایران خودرو منعقد شود تاثیری بر قیمت خودرو نخواهد داشت اما می‌توان گفت که این امر بیشتر بر کیفیت خودرو تاثیر می‌گذارد چرا که نارضایتی بیشتر مردم از بابت خودرو‌های قدیمی ما است.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: ایران خودرو برای بستن قرارداد با مدیر عامل شرکت پژو شروطی را مطرح کرده که بنا براین شروط، شرکت پژو باید در ایران سرمایه گذاری و مرکز تحقیقات مشترک ایجادکند و اجازه دهد خودروی تولیدی در بازارهای هدف پژو صادر شود که علاوه بر این دو مورد، مناسب بودن کیفیت خودرو و رقابتی بودن قیمت خودرو نیز از دیگر شرطهای ایران خودرو برای بستن قرارداد با پژو است.

دبیر انجمن خودروسازان در ادامه این مطلب افزود: چنانچه شرکت پژو به این شرایط رضایت دهد قرارداد بین ایران خودرو و پژو منعقد خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در صورت بستن قرارداد با شرکت پژو تغییری در قیمت خودرو ایجاد خواهد شد یا خیر؟ گفت: قرارداد بین پژو و ایران خودرو تاثیری بر قیمت خودرو نخواهد داشت اما می‌توان گفت که این امر بیشتر بر کیفیت خودرو تاثیر می‌گذارد چرا که نارضایتی بیشتر مردم از بابت خودرو‌های قدیمی ما است.

نعمت بخش ابراز امیدواری کرد که بتوانند به توسعه محصولات، جامه عمل بپوشانند وبا تولید خودروهای جدید وکنار گذاشتن تدریجی خودروهای قدیمی رضایت مشتری را به خود جلب کنند.

دبیرانجمن خودروسازان در پاسخ به سوالی در خصوص بالا رفتن قیمت خودرو علی رغم تاکید وزیر صنعت بر ثابت ماندن قیمت خودرو با بیان اینکه خودرو ساز قیمت را گران نکرده و قیمت خودرو در بازار افزایش پیدا کرده است توضیح داد: تنها چیزی که امسال اضافه شده شامل دو درصد ارزش افزوده بوده که براین اساس خود قانون گذار ارزش افزوده را از ۶ درصد به ۸ درصد افزایش داده و از سویی دیگر به دلیل افزایش قیمت بیمه شخص ثالثقیمت‌ها در بازار افزایش پیداکرده است.

وی در ادامه تشریح دلیل افزایش قمیت خودرو در بازار با اشاره به افزایش بیست درصدی نرخ تورم درکشور گفت: اختلاف قیمت باعثسر ریز شدن پولهای سرگردان به سمت بازار شده و این به نوبه خود به افزایش قیمت خودرو دامن می‌زند و لذا اگر دولت و وزارت خانه اجازه دهند که خودرو در حاشیه بازار فروخته شود قطعا قیمتهای فعلی بازار کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به این اصل اقتصادی که قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند خاطر نشان کرد: ما از نظر عرضه توان تولید ۴ الی ۵ هزار دستگاه در روز را بیشتر نداریم و براین اساس اگر بتوانیم تقاضا را کاهش دهیم قیمت‌ها نیز متعادل خواهد شد و لذا چنانچه پیش‌تر نیز اشاره شد اگر خودرو در حاشیه بازار فروخته شود باعثمی‌شود سایت خودروسازان همیشه برای فروش باز باشد و خریدار واقعی خودرو را خریداری کند که در نتیجه آن قیمت بازار نیز کاهش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز