خبرگزاری کار ایران

رییس مجمع واردات در گفتگو با ایلنا:

افزایش تعرفه گمرگی رشد قاچاق را بر همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۸۸۷

قاچاق در برخی از صنایع به قدری افزایش پیدا کرده است که زنگ خطرها را به صدا در آورده است.

رییس مجمع واردات گفت: افزایش تعرفه گمرگی رشد قاچاق را بر همراه دارد.

محمد حسین برخوردار، رئیس مجمع واردات و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بالا بودن تعرفه گمرک به رونق گرفتن پدیده قاچاق کمک کرده است ارزش افزوده در مبادی گمرکی برای کالاهای که تعرفه های پایینی دارند بسیاری از کالاها را قاچاق پذیر کرده است.

وی افزود: قاچاق در برخی از صنایع به قدری افزایش پیدا کرده است که زنگ خطرها را به صدا در آورده است.

برخوردار تصریح کرد: قطعات خودرو، قطعات و لوازم جانبی دستگاههای صوتی و تصویری، لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله کالاهایی است که از مبادی مختلف به کشور قاچاق می شود.

وی گفت: زمانی که ارزش افزوده در مبادی گمرکی گذاشته می شود فعالیت های زیر زمینی رشد پیدا می کند.

برخوردار با اشاره به ۱۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک آبی و زمینی کشورگفت: سالیان درازی است که در مرزهای کشور قاچاق صورت می‌گیرد و عزمی جدی برای مقابله با این تهدید وجود دارد.

وی گفت: به عنوان مثال در بانه به دلیل ترس از قاچاق کالاهایی نظیر مشروبات الکلی و اسلحه و غیره سایر کالاها به این منطقه قاچاق می‌شود و چندان جلوگیری از این معزل صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه کشاورزی و دامپروری در این منطقه از بین رفته است و پول باد آورده برای ساکنین این منطقه شیرین شده است.

رییس مجمع واردات ادامه داد: مردم این نواحی افراد ساده ای هستند که پول به روزمره خود اکتفا کرده و هیچ گاه نیاز احداثیک کارخانه برای فعالیت های تولیدی را در منطقه خود حس نکرده اند البته پشت این قضیه قاچاقچیانی هستند که همانند زالو خون ممکلت را می مکند.

. برخوردار با اشاره به طرح شبنم گفت: هر چند این طرح در اجرا غلط بود، اما می‌توانست راهی برای جلوگیری از قاچاق باشد.

وی ادامه داد: افزایش قاچاق باعثمی شود تا دولت به حق و حقوق خود نرسد و سلامت جامعه نیز تحت الشعاع قرار گیرد.

برخوردار در مورد مفاسد اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر مفاسد اقتصادی عادت شده است اما باید به لحاظ فرهنگی این موضوع رسیدگی شود و قوانین شفاف تر شود و مقررات دست و پا گیر منحل شود.

وی راهکار جلوگیری از مفاسد اقتصادی را توسعه دولت الکترونیک دانست و گفت: گسترش این موضوع بسیار ساده و کم هزینه است که می‌تواند از فضای غبار آلود زد و بند های اقتصادی جلوگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز