خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

با فرهنگ جهادی برای رونق تولید فعالیت می کنیم

کد خبر : ۱۷۲۲۲۷

ایلنا: مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به نام سال و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: این گروه خودرساز با فرهنگ جهادی در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری برای رونق تولید ملی گام بر می دارد.

به گزارش ایلنا مهندس سعید مدنی عصر چهارشنبه پس از بازدید از شرکت‌های قطعه سازی بهران موتور، رول محور سامان، سایپاپلوس، سردساز خودرو، محورکاران کوشا، روان فن آور، فناوری ذوب، صنعت سازه پژوهان کیا در گلپایگان و نشست با مدیران صنایع این شهرستان در محل فرمانداری، در جمع خبرنگاران گفت: با استقرار دولت تدبیر و امید و سیاست گذاری های اصولی وزارت صنعت، معدن و تجارت مقوله تولید در گروه خودروسازی سایپا با ثبات بیشتر و روند رو به رشد مواجه است
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد: امسال دولت بودجه خاصی برای توسعه قطعه سازی و صنایع وابسته پیش‌بینی کرده است و دولت تدبیر و امید برنامه ویژه ای برای حمایت از تولید داخلی دارد که باید این دولت را دولت تدبیر، امید و تولید نامید.
مدنی افزود: بارها وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت تولید کنندگان را دعوت کرده اند و مشکلات آنها را جویا شده اند و شخصاً پیگیر رفع مشکلات تولید تا حصول نتیجه بوده اند که امیدوارم نمایندگان محترم مجلس نیز مشکلات وزارتخانه را جویا شوند و نسبت به رفع آنها اقدام نمایند.
وی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان زمینه و ظرفیت خوبی برای تولید قطعات خودرو وجود دارد، اظهار کرد: صنعت قطعه سازی کشور حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد نیاز خودروسازان برای تولید خودرو را تامین می کند.
وی افزود: در یکی دو سال اخیر برخی تولیدکنندگان دچار فراز و نشیب‌هایی شدند اما در یکسال اخیر روند روبه رشدی داشته‌اند و امیدواریم تمام شرکت‌ها در سال جدید فعالیت خود را دو برابر کنند چرا که ظرفیت تولید در سال ۹۳ دو برابر سال گذشته پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در دهه ۸۰ که قیمت کلیه اجناس در کشور به تدریج چند برابر شد قیمت خودروها ثابت ماند و در یکی دو سال گذشته با افزایش چندبرابری قیمت‌های مواد اولیه به یکباره قیمت خودرو هم دو برابر شد و به همین دلیل این مشکلات ایجاد شد در صورتی که اگر قیمت خودروها در طول سال‌های گذشته همچون سایر اجناس و به مرور افزایش می‌یافت این مشکلات بروز نمی‌کرد.
مدنی شرایط حاکم بر فضای کسب و کار کشور و برخی سیاست‌های مغرضانه دول استکباری را از مهمترین علل کاهش تولید خودرو در سال‌های اخیر عنوان و بیان کرد: اگرچه این شرایط و تحریم‌ها میزان تولید کشور را کند کرد و کاهش داد اما خودباوری در نیروهای داخلی ایجاد کرد که توانستند بسیاری از قطعات وارداتی را در کشور تولید و روند خودکفایی را تسریع کنند.
مدنی گفت: در حال حاضر روند رو به رشدی بر فضای تولید خودروهای داخلی حاکم شده و هر روز هم بهتر می شود تا جایی که سال ۹۵ سال احیای کامل صنعت خودروسازی کشور اعلام شده تا خودورسازان دوباره به تولید حداکثری خود برسند.
وی خاطرنشان کرد: برای رونق و تو سعه صنعت خودرو باید بخش‌های مهندسی برای طراحی و تولید محصولات جدید تقویت شود و قطعه‌سازان نیز توسعه یابند تا صنعت خودرو نیز گسترده و پرونق شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه خودروهای جدید در دست طراحی و تولید این گروه قرار دارد، اظهار کرد: در آینده تولید خودوری پراید به تدریج کاهش می‌یابد و تولید خودروهای داخلی دیگر جایگزین آن می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی از زیرمجموعه‌های سایپا گفت: گروه سایپا زیرمجموعه‌های خود را از لحاظ فنی و تکنیکی حمایت می‌کند و از بعد مالی نیز دولت بودجه‌های ویژه‌ای برای توسعه صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن پیش‌بینی کرده است.
مدنی با بیان اینکه ارزش افزوده خودروسازی ۱۵ تا ۲۰ درصد و ارزش افزوده قطعه‌سازان حدود ۸۵ درصد است، تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای قطعه‌ساز در سایت‌های مختلف به اندازه کافی داریم و بهتر است از این پس بر روی نقاط ضعف صنعت خودروسازی و همچنین افزایش توان تحقیقاتی قطعه‌سازان برای تولید محصولات جدید و طرح‌های نو کار کنیم.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و افکار عمومی دارند، تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در حمایت از تولید داخلی دارند و رسانه‌‌ها نباید با سیاه نمایی و ارائه اطلاعات ناقص افکار مردم را مشوش کنند.
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه این گروه خودروساز در راستای سیاست توسعه کمی و کیفی و تنوع سبد محصولات خود با توجه به نیاز کشور و کشورهای مجاور روند روبه رشدی را ادامه خواهد داد، بر لزوم همکاری همه مسوولان برای رفع مشکلات و نیازهای صنعت خودرو در تولید خودرو ملی و بخصوص قطعه سازان در شهرستان گلپایگان تاکید کرد.

فرماندار گلپایگان هم با اشاره به توانمندی های شرکت های صنعتی این شهرستان اظهار کرد: اکنون در مجموعه قطعه سازی گروه صنعتی زیر مجموعه سایپا ۱۵ واحد تولیدی با اشتغال حدود ۱۵۰۰ نفر در شهرک صنعتی سایپا این شهرستان مستقر است.
ˈمحس حسین میرزاییˈ با بیان اینکه این شرکت ها با وجود برخی از مشکلات کمترین تعدیل نیرو را در سالهای گذشته داشته اند، اظهار کرد: تامین سرمایه در گردش، مواد اولیه، اجرای طرح های توسعه ای و واگذاری سند به شرکت های مستقر در شهرک صنعتی سایپا از نیاز های قطعه سازان خودرو در این شهرستان است.
وی با قدردانی از حضور و بازدید مدیر عامل سایپا و هیات همراه از واحدهای تولیدی گلپایگان خواستار رفع نیازها و مشکلات پیش روی صنعتگران گلپایگان در راستای تولید و اشتغال بیشتر در این شهرستان شد.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه همت مجموعه نظام با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ از سوی رهبرمعظم انقلاب، حمایت از تولید ملی است، افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا چرخه تولید در همه زمینه ها در کشور پویا، کارآمد و به روز شود.
ˈسید محمد حسین میرمحمدیˈ با بیان اینکه با شعار نمی توان به تولید ملی دست یافت، اظهار کرد: در دسترس بودن مسوولان بخصوص مسوولان ارشد و نظارت و پیگیری در شکوفایی و خودکفایی اقتصاد کشور و تولید ملی تاثیر گذار است.
وی همچنین خواستار تشکیل کارگروه استانی و شهرستانی برای پیگیری موارد طرح شده در نشست صنعتگران با مدیر عامل سایپا و مسوولان شهرستان برای رفع کامل نیاز ها و مشکلات شرکت های قطعه ساز خودرو در گلپایگان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز