خبرگزاری کار ایران

آل اسحاق:

ظرفیت تجارت ایران و امارات بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۵۶۸

رئیس اتاق بازرگانی تهران در جمع هیئت تجاری امارات گفت حجم مبادلات دو کشور طی سال‌های گذشته کمتر از ۱۰ میلیارد دلار نبوده است البته ظرفیت ما بیشتر از این میزان است.

حجم مبادلات ما طی سال‌های گذشته کمتر از ۱۰ میلیارد دلار نبوده است البته ظرفیت ما بیشتر از این میزان است ولی با وجود شرایطی که وجود داشت توانستیم مبادلات خوبی را داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران با حضور در نشست فعالان اقتصادی ایران با هیئت تجاری امارات با اشاره به اینکه روابط ایران و امارات یک رابطه تاریخی است، گفت: این روابط در همه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و تاریخی است و با توجه به حوادثی که طی سال‌های گذشته رخ داد اما هنوز این روابط قطع نشده است و ما همکاری خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: حجم مبادلات ما طی سال‌های گذشته کمتر از ۱۰ میلیارد دلار نبوده است البته ظرفیت ما بیشتر از این میزان است ولی با وجود شرایطی که وجود داشت توانستیم مبادلات خوبی را داشته باشیم.

آل اسحاق با تاکید بر اینکه در طول برنامه پنجم توسعه باید به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مشخص داشته باشیم، اظهار کرد: برای این میزان برنامه‌ریزی‌ها آماده و مهیا است و در بقیه زمینه‌ها نیز باید سرمایه‌گذاری مشخص داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه یک بازار ۳۰۰ میلیون نفری برای معاملات وجود دارد، افزود: در زمینه‌های صنعت، حمل و نقل، گردشگری، راه و صنایع بسترهای مناسبی برای پیشرفت وجود دارد و ما نیروی انسانی مناسب برای رسیدن به توسعه را در دست داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف مانند ترانزیت، امارات یک دروازه طلایی برای ما به حساب می‌آید تاکید کرد: بازگشت سرمایه در ایران از طریق این کشور یکی از بهترین فرصت‌هاست و در شرایطی که اکنون در حال رخ دادن است، امید این را داریم که به زودی به پیشرفت‌های خوبی در منطقه دست یابیم.

آل اسحاق با بیان اینکه بسترهای مناسبی برای سرمایه‌گذاری منطقه‌ای وجود دارد، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید شرایط مناسبی را برای تعامل با کشورهای منطقه به خصوص کشورهای همسایه مهیا خواهد کرد. در زمینه انتقالات مالی مشکلاتی داریم که امیدواریم با بازنگری شما این مشکلات برطرف شود. همچنین مشکلات گمرکی داریم که با عزم دولت به منظور توسعه روابط آنها را حل خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز