خبرگزاری کار ایران

قرارداد صادرات فولاد ایران با کویت امضاء شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۹۳۰

حجم مبادلات تجاری دوجانبه تنها ۱۵۰ میلیون دلار است که خیلی کمتر از حد انتظار دو کشور است

عبدالمحسن المدج، وزیر بازرگانی و صنایع کویت از امضای قرارداد صادرات فولاد ایران به این کشور خبر داد و گفت: این قرارداد موجب همکاری‌های نزدیک بین دو کشور در بخش صنعتی می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، عبدالمحسن المدج، معاون اول امیر کویت و وزیر بازرگانی و صنایع این کشور، خواستار ارتقاء سطح مبادلات تجاری بین ایران و کویت شد.

المدج گفت: «حجم مبادلات تجاری دوجانبه تنها ۱۵۰ میلیون دلار است که خیلی کمتر از حد انتظار دو کشور است.»

وی از فعالان تجاری هر دو کشور خواست تا به افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه از طریق فعالیت‌های مشارکتی و بهره‌گیری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری عظیم در بخش‌های دولتی و خصوصی، کمک کنند.

وزیر بازرگانی و صنایع کویت افزود: «دو کشور مشترکات فراوانی از نظر مذهبی، هم جواری، تاریخی و فرهنگی دارند که می تواند همکاری‌های اقتصادی موفق را تسریع نماید.»

وی از موافقتنامه‌ای که دیروز بین یک شرکت بزرگ فولاد کویت و وزارت صنایع ایران برای صدور فولاد از ایران به کویت امضا شد، تمجید کرد.

المدج در ادامه گفت: «این قرارداد موجب همکاری‌های نزدیک بین دو کشور در بخش صنعتی می‌شود.»

وی همچنین در مورد یادداشت تفاهمی که در زمینه گردشگری با رئیس سازمان گردشگری ایران منعقد شد گفت، این یادداشت تفاهم موجب بهره‌برداری اقتصادی از روابط دیرینه دو کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: «از آنجایی که ایران به لحاظ دارا بودن شهرهای دیدنی و مشابهت‌های فرهنگی، مقصد گردشگری اصلی برای کویتی‌ها محسوب می‌شود، ما به دنبال ارتقاء روابط گردشگری هستیم تا منافع دو کشور تامین شود.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز