خبرگزاری کار ایران

یک مقام فرودگاه پیام خبر داد:

دولت از ایجاد فرودگاه‌های جدید در سراسر کشور پرهیز می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۲۵۴

مسافری شدن فرودگاه پیام، بالای ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد / در حال حاضر نه استان و نه دولت توان هزینه کرد چنین مبلغی را ندارند.

قائم مقام شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام در قالب و نظارت وزارت ارتباطات فعالیت می‌کند که در صورت مسافری شدن این فرودگاه پای وزارت راه هم قطعا به این فرودگاه باید باز شود.

کاوه حدادپور با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرج افزود: از آنجا که وزارت راه مسئول نظارت، هزینه کرد و به تبع آن پاسخگوی مسائل و چالش‌های فرودگاه‌های مسافربری در سراسر کشور است، ایجاد ترمینال مسافربری در منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام، قطعا باعثایجاد تداخل در کار دو وزارتخانه ارتباطات و راه خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر دو وزارتخانه راه و ارتباطات بر سر قبول مسئولیت مسافری شدن این فرودگاه با یکدیگر اختلاف نظر دارند و هنوز نتوانستند به تفاهمی در این خصوص دست یابند.

فرودگاه‌های کشور زیانده هستند

وی در ادامه با بیان این مطلب که تاسیس فرودگاه و ایجاد ترمینال مسافربری در سطح کشور اقدام و عمل زیان‌ده‌ای است اظهار داشت: هم اکنون فرودگاه‌های سراسر کشور از حیثمنابع درآمدی منفعتی به جز فراهم آوردن بستری برای ایجاد خدمات به مردم برای دولت ندارند و از این رو دولت از ایجاد فرودگاه‌های جدید دیگر در سراسر کشور پرهیز می‌کند.

حدادپور در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های مسافربری و آژانس‌های هوایی به دلیل مشکلات روزافزون و بالا رفتن هزینه‌های این شرکت‌ها و پایین آمدن توان اقتصادی مردم، اکثرآ با نصف و بعضآ با یک سوم ظرفیت خود پرواز می‌کنند که همین موضوع باعثشده که دولت و حتی بعضا بخش خصوصی، برای سرمایه‌گذاری در این بخش رقبتی نداشته باشند.

مسافری شدن فرودگاه پیام، بالای ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

قائم مقام شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در ادامه، در تشریح مشکلات مسافربری شدن فرودگاه پیام کرج گفت: در حال حاضر به دلیل وجود موانع جغرافیایی و محیطی از جمله وجود تپه ماهورها در این منطقه که ممکن است برای فراز و فرود حجم بالایی از هواپیماها در دید خلبان ایجاد مشکل کند و همچنین ایجاد برخی امکانات ناوبری و فرودگاهی، به اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان نیاز است که این مبلغ از منابع استانی باید هزینه شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر نه استان و نه دولت توان هزینه کرد چنین مبلغی را ندارد.

این مسئول در پایان گفت: با وجود تمام این مشکلات معتقد هستیم استان ۲/۵ میلیون نفری البرز در مقایسه با سایر استان‌های کشور که بعضآ نصف جمعیت این استان را دارا هستند، استحقاق جای دادن یک ترمینال مسافربری استاندارد در خود را دارد که اگر بتوانیم پس از اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشور، بخش خصوصی و یا شهرداری را مجاب به سرمایه‌گذاری در این بخش کنیم می توانیم امیدوار به داشتن یک ترمینال مسافربری هوایی در استان البرز باشیم.

گفتگو از: شهاب الدین خاکدامن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز