خبرگزاری کار ایران

مسؤول دفتر امور تجاری عراق در گفت‌وگو با ایلنا:

مرزهای صادرات به عراق باز است / جنگ داخلی عراق موقتی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۵۹۷

گروه داعش سرکوب خواهند شد بنابراین تجار نگران این موضوع نباشند و به فعالیت های تجاری خود ادامه دهند

مسؤول دفتر امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مرزهای صادرات به عراق باز است و هیچ مشکلی برای تجارت با این کشور وجود ندارد.

مجید قربانی فراز، مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تجارت خارجی دو کشور پس از وقوع جنگ داخلی در عراق اظهار داشت: این اتفاقات موقتی است و به زودی به پایان می رسد و گروه داعش سرکوب خواهند شد.

وی تصریح کرد: تجار نگران این موضوع نباشند و به فعالیت های تجاری خود ادامه دهند.

قربانی فراز در ادامه به میزان صادرات ۳ ماهه ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت رقمی به ارزش ۳۳۰ میلیون دلار صادرات به کشور عراق انجام شده است و حدود ۵ میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار صادرات تا پایان بهمن ۱۳۹۲ به عراق صادرات داشته ایم همچنین هدف گذاری امسال رقم ۲۰ میلیارد دلار صادرات کالا به عراق است که امیدواریم حاصل شود.

قربانی فراز، اهم کالاهای صادراتی به این کشور را در درجه اول شامل مصالح ساختمانی و در راس آن سیمان، کاشی و سرامیک و سپس مواد غذایی و در راس آن مواد لبنی، میوه جات و ماهی تازه عنوان کرد.

مسئول دفتر امور تجاری عراق در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای افزایش صادرات سیمان به عراق در دست دارید افزود: برای صادرات سیمان به عراق موانعی وجود دارد زیرا عراق اعلام کرده بود یک وکیل انحصاری معرفی کند تا با کارخانه های سیمان ما قرارداد ببندد که در مقابل کارخانجات ایرانی از این موضوع سر باز زدند و هم اکنون فعالین اقتصادی دو کشور در این خصوص در حال مذاکره هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز