خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس شورای اسلامی:

مناطق آزاد باید سکوی پرتاب سرمایه‌های اقتصادی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۹۹۷

مناطق آزاد باید سکوی پرتابی برای سرمایه‌های اقتصادی باشد که این اقدامات نیاز به استراتژی روشن در این زمینه دارد.

مناطق آزاد باید به عنوان سکویی برای سرمایه‌های اقتصادی در نظر گرفته شود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، امروز(چهارشنبه ۲۸ خرداد) در همایش توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه مناطق آزاد باید هم ابعاد دفاعی و امنیتی را دنبال کند و هم با نگاهی برون‌گرا به توسعه اقتصادی بپردازد، زیرا این توسعه دو وجهی می‌تواند تأمین کننده منافع ملی کشور باشد.

وی افزود: مناطق آزاد باید سکوی پرتابی برای سرمایه‌های اقتصادی باشد که این اقدامات نیاز به استراتژی روشن در این زمینه دارد.

لاریجانی تصریح کرد: به طور حتم برای اینکه بتوانیم بیشترین استفاده را از مناطق آزاد ببریم باید در منابع انرژی سرمایه‌گذاری کنیم، البته اجرای آن باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس مجلس عنوان کرد: مناطق آزاد با هدف سرمایه‌گذاری برای اقتصاد برون‌گرا شکل گرفت تا مقررات کاهش یابد و اقتصاد برون‌گرا در آنجا شکل گیرد، بنابراین اگر قرار بود کارهای داخلی در این مناطق انجام گیرد همه کشور را جزء مناطق آزاد به حساب می آوردیم.

لاریجانی ادامه داد: ما از سرمایه‌گذاری‌های برون‌گرایی که یکی از اهدافمان به شمار می‌رفت دور شدیم و حرکت برعکسی را در پیش گرفته‌ایم؛ به طوری که تولید داخلی راه افتاد و واردات در این مناطق تسهیل شد، این در حالی است که این مناطق می‌توانست محل پرشی برای صادرات باشد.

لاریجانی گفت: می‌توان از ظرفیت افرادی که در صحنه بین‌المللی تعلق خاطری به ایران دارند استفاده کرد تا زمینه‌سازی خوبی برای حضور و سرمایه‌گذاری آنها در ایران فراهم شود.

وی تصریح کرد: باید وضعیت داخل را برای رونق اقتصادی محیا کنیم و با ساز و کار اقتصادی اقدامات مثبتی را انجام دهیم و بیش از گذشته به بحثاقتصاد برون‌گرا توجه داشته باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امید است الگوهای اجرایی خوبی برای این مهم مدنظر قرار گیرد، بدون شک ما در مجلس این آمادگی را داریم تا از برنامه‌ریزی‌ها حمایت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز