خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی بهره‌وری عنوان کرد

ارتقاء وضعیت بهره‌وری ایران

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۴۵۴

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران معرفی کوتاهی از سازمان بهره وری آسیا و ماری آمانو، دبیر کل این سازمان ارائه داد و گفت: سازمان بهره وری آسیایی، سازمانی غیردولتی و غیر انتفاعی است که در سال ۱۹۶۱ میلادی تاسیس شده است و در حال حاضر ۲۰ عضو دارد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری عنوان کرد: وضعیت بهره‌وری ایران در همکاری با سازمان آسیایی ارتقا خواهد یافت.

به گزارش ایلنا نشست نمایندگان سازمان ها و دستگاه های اجرایی با دبیرکل سازمان بهره وری آسیایی در سالن یاران بهشتی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس سازمان ملی بهره وری ایران معرفی کوتاهی از سازمان بهره وری آسیا و ماری آمانو، دبیر کل این سازمان ارائه داد و گفت: سازمان بهره وری آسیایی، سازمانی غیردولتی و غیر انتفاعی است که در سال ۱۹۶۱ میلادی تاسیس شده است و در حال حاضر ۲۰ عضو دارد.

رویا طباطبایی یزدی در ادامه با اشاره به اهداف این سازمان آسیایی تصریح کرد: هدف سازمان بهره وری آسیایی، تقویت توسعه اقتصادی اجتماعی کشورهای عضو و بهبود کیفیت زندگی برای مردم آن کشورها از طریق ارتقای بهره‌وری براساس روحیه همکاری متقابل در بین کشورهای عضو است.

وی با بیان این که ایران از سال ۱۹۶۵ میلادی به عضویت این سازمان درآمده است، بر ارتقای همکاری و تعامل با نهادهای بین المللی به منظور ارتقای شاخص های بهره وری در کشور تاکید کرد و افزود: قصد داریم مشکلاتی را که در این زمینه داریم به سازمان بهره وری آسیا انعکاس دهیم تا با بهره گیری از تجارب این سازمان در جهت رفع مشکلات خود برنامه ریزی کنیم.

طباطبایی یزدی خاطر نشان کرد: این تبادل نظر و تعامل به ما کمک می کند متوجه شویم چه پروژه ای برای ارتقای وضعیت ایران در شاخص های بهره وری تعریف کنیم.

وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ بهره وری در کشور گفت: ارتقای فرهنگ بهره وری بین گروه های مختلف مردم و دستگاه های اجرایی از عمده فعالیت های سازمان ملی بهره وری است و برنامه های کوتاه مدت و بلندمدتی در این زمینه پیش بینی شده است.

در ادامه این مراسم، دبیرکل سازمان بهره وری آسیایی(APO) با اشاره به فعالیت های این سازمان گفت: تاکنون کارگاه ها و دوره های آموزشی مانندکارگاه توسعه دوره های آموزشی برای مروجین بهره وری، دوره آموزشی در زمینه برچسب‌ها و شناسه های زیست محیطی، کارگاه بهترین تجارب صنایع کوچک و متوسط در دستیابی به مدارج عالی در خدمات در کشورهای عضو برگزار کرده است.

ماری آمانو با اشاره به سفر دو روزه خود به تهران و دیدارهای انجام شده، از توجه مدیران و مسئولان ایرانی به مقوله بهره وری ابراز خرسندی کرد و با بیان این که این سازمان آسیایی آمادگی دارد تعاملات خود را با سازمان ملی بهره وری ایران ارتقا دهد، افزود: ایران یکی از درخواست کننده های برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی بوده است که به زودی برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام می شود.

دیگر سخنران این مراسم «نائوکی اوگیوارا» مدیر بخش پژوهش و برنامه ریزی سازمان بهره وری آسیایی(APO) درباره این سازمان اطلاعات کامل تری برای شرکت کنندگان حاضر در این نشست ارائه داد. وی در مورد بیانیه ماموریت و چشم انداز این سازمان، پروژه ها و مخاطبان این سازمان توضیح داد.

مدیر بخش پژوهش و برنامه ریزی سازمان بهره وری آسیایی(APO) با بیان این که پروژه های این سازمان در یک یا چند کشور انجام می شود، تصریح کرد: این پروژه ها در بخش چندکشوری شامل تحقیقات، دوره های آموزشی و کارگاه ها، دوره های آموزش الکترونیک و همایش است و در بخش تک کشوری شامل تحقیقات نیازسنجی، خدمات تکنیکی و نظایر آن می شود.

در ادامه جلسه شرکت کنندگان از دستگاه های اجرایی، پرسش های خود را مطرح کردند و آمانو به آنها پاسخ داد.

همچنین در پایان این مراسم از تمبر سازمان ملی بهره وری ایران با حضور مسئولان شرکت پست جمهوری اسلامی رونمایی شد.

رونمایی از این تمبر قرار بود اول خردادماه به مناسبت روز ملی بهره وری انجام شود که به مناسبت سفر دبیرکل سازمان بهره وری آسیایی در این مراسم صورت پذیرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز