خبرگزاری کار ایران

دولت برای طرح های مهم تحقیق و توسعه صنعت و معدن مشوق ارائه کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۲۱

هدف اصلی از برگزاری این همایش جلب توجه ویژه مسوولان دستگاههای اجرایی ذی ربط، نهادهای علمی و تحقیقاتی، مراکز دانشگاهی و سرمایه گذاران طرح های صنعتی به موضوع تحقیق و توسعه خواهد بود و در حقیقت هشدارهای اساسی در زمینه رکود این طرح ها ارائه خواهد شد.

دبیر انجمن مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن اعلام کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت، فردا همزمان با برگزاری همایش بزرگ تحقیق و توسعه صنایع و معادن در جمع مدیران این بخش حاضر می شود.
به گزارش ایلنا، علی معصومی با اعلام این خبر افزود: انجمن مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و با رویکرد «جهت دهی تحقیق و توسعه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی» این رویداد بزرگ علمی و صنعتی را طی روزهای سوم و چهارم تیرماه جاری برگزار می کند.
وی گفت: با توجه به اینکه طی سالهای گذشته موضوع تحقیق و توسعه در بخش صنعت و معدن طی سالهای گذشته مغفول مانده است، بهترین رویکرد برای جبران این عقب ماندگی ارائه مشوق هایی از سوی دولت برای طرح های مهم تحقیق و توسعه است و با این رویکرد می توان انگیزه فعالان این بخش را برای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه افزایش داد.
وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این همایش جلب توجه ویژه مسوولان دستگاههای اجرایی ذی ربط، نهادهای علمی و تحقیقاتی، مراکز دانشگاهی و سرمایه گذاران طرح های صنعتی به موضوع تحقیق و توسعه خواهد بود و در حقیقت هشدارهای اساسی در زمینه رکود این طرح ها ارائه خواهد شد.
معصومی افزود: اگرچه پیش از این به صورت پراکنده فعالیت هایی در حوزه تحقیق و توسعه صورت گرفته، اما هیچیک از آنها به سرانجام جدی نرسیده و در حقیقت به ثروت ملی تبدیل نشده است و این در حالی است که دیگر رقبای صنعتی ایران در منطقه با سرمایه گذاری در این بخش در حال پیشی گرفتن هستند.
وی گفت: همزمان با این همایش چهار نشست تخصصی با موضوع حمایت های حقوقی و قانونی از تحقیق و توسعه، جایگاه تحقیق و توسعه در ایجاد و تثبیت اقتصاد مقاومتی، رویکردهای نوین تحقیق و توسعه در صنعت خودرو، و تحقیق و توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز