خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی:

نمایشگاه را از طریق علمی توسعه خواهیم داد / از تمام ظرفیت ها برای توسعه استفاده خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۲۳۱

متاسفانه عدم حمایت از صنعت نمایشگاهی موجب شده است که در برخی از شهرستانها سرمایه گذاریهای انجام شده در زمینه ایجاد فضاهای جدید نمایشگاهی، به صورت پروژه های نیمه کاره رها شود که بنده در ان خصوص اعتقاد دارم تدوین یک " بسته حمایتی ویژه " برای تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی به ایجاد سالنهای مدرن نمایشگاهی با رعایت مقررات استاندارد موجود گره از این قبیل مشکلات باز می کند.

به دنبال ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تلاش دارد که در چارچوب برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت راه های توسعه صادرات کالا و خدمات را که در سیاستهای مزبور مورد تاکید قرار گرفته را بررسی کند تا مشخص شود که برپایی نمایشگاههای بین المللی چگونه می تواند به مقاوم سازی اقتصاد کشور کمک کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی، مدیران سایت های نمایشگاهی، استادان دانشکده ها و دیگر فعالان صنعت نمایشگاهی در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی ج. ا. ایران گرد هم آمدند و متفق القول اعلام کردند که نمایشگاههای بین المللی در صورتی که به خوبی سازماندهی شوند و مشکلات مشارکت کنندگان برطرف شود، آنان قادر هستند که به تحقق کامل سیاستهای اقتصاد مقاومتی جامعه عمل بپوشانند زیرا در حال حاضر نمایشگاهها مهمترین ابزار بازاریابی برای معرفی کالاها و خدمات و توسعه بازارهای صادراتی و جذب فناوریهای پیشرفته به کشور است و به ایجاد تفاهم بین ملتها و دستیلبی به بازارهای جدید کمک می کنند.

براساس این گزارش، حسین اسفهبدی رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی گفت: ما موظف هستیم که از تمام ظرفیتها، امکانات و توانمندیهایی که در اختیار داریم برای تحقق برنامه هایی که به مقاوم سازی اقتصاد کشور کمک می کند استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هدف اصلی تحریم های اقتصادی این بود که درآمدهای ارزی ما را کاهش دهند و موجبات تزلزل اقتصاد کشور را فراهم کند تا قدرت مقاومت از ما سلب شود.

وی اظهارداشت: توسعه صادرات می تواند به افزایش درآمدهای ارزی کشور و ایجاد اشتغال و به طور کلی تحقق بسیاری از سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی کمک کند و نمایشگاههای بین المللی در جهان امروز مهمترین ابزار بازاریابی برای کالاها و خدمات صادراتی به شمار می روند چراکه هرساله هزاران نمایشگاه بین المللی در سراسر جهان برپا می شود که ضمن کمک به توسعه صادرات، توانمندیهای اقتصادی و تکنولوژیکی کشورها و پیشرفتهای آنها را نیز به معرض نمایش می گذارند.

اسفهبدی خاطرنشان کرد: در نمایشگاههای بین المللی کوشش می شود کالاهایی که از کیفیت مناسب برخوردار بوده و استانداردهای آنها با نیازهای بازارهای هدف منطبق باشد به معرض نمایش گذارده شود و بررسیهای تحقیقاتی نشان داده است که نمایشگاههای بین المللی ظرف سالهای اخیر به خوبی به وظایف خود عملکرده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه عدم حمایت از صنعت نمایشگاهی موجب شده است که در برخی از شهرستانها سرمایه گذاریهای انجام شده در زمینه ایجاد فضاهای جدید نمایشگاهی، به صورت پروژه های نیمه کاره رها شود که بنده در ان خصوص اعتقاد دارم تدوین یک " بسته حمایتی ویژه " برای تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی به ایجاد سالنهای مدرن نمایشگاهی با رعایت مقررات استاندارد موجود گره از این قبیل مشکلات باز می کند.

وی در ادامه به نقش نمایشگاهها در تحقق " سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این مهم باید بازاریابی برای کالاها و خدمات صادراتی که منجر به افزایش درآمدهای ارزی کشور می شود، توسعه صنعت گردشگری که ضمن افزایش درآمد ارزی کشور به توسعه صادرات صنایع دستی و ایجاد فرصتهای شغلی جدید و معرفی پیشرفتهای اقتصادی کشور به جهانیان نیز کمک می کند.

به گفته وی، شناسایی تحولات تکنولوژیکی کشورهای شرکت کننده در نمایشگاهها، توجه به کیفیت برتر و ارزش افزوده بیشتر در کالا گزینشی برای معرفی در نمایشگاهها، شناسایی شرکتهای بین المللی که اعتقادی به تحریمهای غیرقانونی وضع شده توسط آمریکا و متحدان، معرفی پیشرفتهای صنعتی و اقتصادی کشور به بازدید کنندگان خارجی و خنثی کردن تبلیغات منفی علیه ایران، افزایش درجه رقابت پذیری شرکتهای ایرانی و تجربه اندوزی آنها در نتیجه آگاهی از ویژگیهای کالاهای عرضه شده توسط شرکتهای رقیب، فرهنگ سازی و… می تواند موجبات توسعه را فراهم کند.

همچنین در پایان این نشست شرکت کنندگان پیشنهادهایی از قبیل رتبه بندی دارندگان " سایت " های نمایشگاهی و برگزارکنندگان نمایشگاهها، اعمال دقت کافی در مجوزهای صادره و عدم اعطای مجوز برگزاری نمایشگاه به شرکتهایی که عملکرد آنها رضایت بخش نبوده، پذیرش نمایشگاه به عنوان " صنعت " و برخورداری موسساتی که در این حرفه فعال هستند از امتیازات صاحبان صنایع، تدوین یک بسته جامع تشویقی برای حمایت از افرادی که در این رشته فعالیت می کنند(اعم از دارندگان سایتها، تشکلهای نمایشگاهی و افرادی که کالاها و خدمات خود را در نمایشگاهها عرضه می کنند)، عدم ایجاد محدودیت در زمینه سپرده های ارزی نمایشگاهها و ملزم نکردن دارندگان این سپرده ها به دریافت معادل ریالی آنها، بررسی مشکلات مالیاتی دارندگان سایتهای نمایشگاهی یا مو سساتی که در این بخش به فعالیت اشتغال دارند و عدم تحمیل مالیاتهای سنگین به این حرفه را مطرح کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز