خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا؛

تغییر کاربری و کم‌آبی چالش‌های جدی کشاورزی / هشدار به مسئولین

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۵۹۹

استان های شمالی برای جذب گردشگر و توریسم اقدام به تغییر کاربربی کرده اند و این مسئله بیانگر آن است که کشاورزی در شرایط مطلوبی نیست.

یک عضو کمیسیون کشاورزی تغییر کاربری اراضی کشاورزی باضافه مشکلات کم آبی را منجر به خطر افتادن امنیت غذایی کشور دانست و به مسئولین نسبت به پیگیری و جلوگیری از پیامدهای زیانبار این وضعیت هشدار داد.

ناصر صالحی، نسب نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اقداماتی که برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام شده، اظهار داشت: مجلس لایحه حفظ کاربری کشاورزی را تصویب و ابلاغ کرده و وزارت جهاد کشاورزی نیز ملزم شده طبق قوانین و جرایم جدید وارد عمل شود.

وی مشکل تغییر کاربری اراضی کشاورزی را مربوط به اجرا دانست و افزود: وزارت خانه و مسئولین ذیربط با توجه به اهمیت این قضیه وخسارات جبران ناپذیری که در پی دارد باید با جدیت وارد فاز عملیاتی شده و از تغییر و از بین رفتن اراضی کشاورزی جلوگیری بعمل آورند.

صالحی نسب بیشترین تغییر کاربری ها را مربوط به حاشیه شهر تهران و استان های شمالی بخصوص مازندران دانست و گفت: استان های شمالی برای جذب گردشگری و توریسم اقدام به تغییر کاربربی کرده اند و این مسئله بیانگر آن است که کشاورزی در شرایط مطلوبی نیست.

این عضو کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان های شمالی و مشکل کم آبی در استانهای مرکزی و غربی کشاورزی را به وضعیت نابسامانی سوق داده و این هشداری برای آینده امنیت غذایی کشور است که مسئولین نباید براحتی از کنار آن عبور کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز