خبرگزاری کار ایران

معاون کیفیت سایپا خبر داد:

کاهش ۱۵ درصدی شکایات مشتریان از محصولات گروه سایپا

کد خبر : ۱۸۰۹۷۰

در خصوص ارتقای کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا با هدف تطابق با خواست مشتری و برآوردن الزامات قانونی برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدتی انجام شده است.

کیفیت از جمله موضوعاتی است که همواره مورد توجه خودروسازان بوده است و در چند سال اخیر شرکت سایپا نیز در راستای مشتری مداری و پاسخ به خواست مشتریان در زمینه ارتقای کیفی محصولات برنامه ریزی‌های خاصی انجام داده و در این زمینه با صرف هزینه‌های هنگفت گام‌های بزرگ کیفی در تولید، عرضه و خدمات پس از فروش محصولات خود برداشته است.

مهندس فرزاد غزایی سرپرست معاونت کیفیت سایپا در تشریح این برنامه‌ها گفت: در خصوص ارتقای کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا با هدف تطابق با خواست مشتری و برآوردن الزامات قانونی برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدتی انجام شده است.

وی افزود: تمامی محصولات تولیدی این گروه الزامات قانونی و استانداردهای ۵۵ گانه را دارا می‌باشند و به جهت افزایش ایمنی و رضایت خاطر مشتریان از سال ۸۹ تغییرات ساختاری چشمگیری در بدنه خودروهای پراید انجام شد که این تغییرات شامل سرشاسی، ستون‌ها و استحکام ورق‌های تولید خودرو برروی پلتفرم پراید اعمال شده و محصول جدید X۱۰۰ تولید گردیده است.

غزایی با اشاره به مبحثکیفیت از نگاه مشتری و اهمیتی که در سایپا به این موضوع داده می‌شود گفت: از نگاه مشتری خواست‌های ویژه‌ای چون کیفیت رنگ، کیفیت عملکرد اجزا، کیفیت در طراحی و کیفیت حسی که در ایجاد حس خوشایند برای مشتری هنگام مصرف، مهم است و بر همین اساس بر روی کیفیت قطعات تامین کنندگان از سال‌های قبل برنامه ریزی شده و این موضوع در سال جاری نیز در حال بازنگری مجدد است و در تلاش هستیم تا با استفاده از پتانسیل بالای صنعت قطعه سازی کشور کیفیت قطعات تولیدی را بهبود بخشیم.

وی افزود: در موضوع کیفیت محصولات در خدمات پس از فروش نیز شاخص‌های مورد نظر مشتری از جمله C۱۰۰ و شاخص قطعات برگشتی در دوران گارانتی را تحلیل کرده و برای بهبود آن و ایجاد روند کاهش با سرعت بیشتر برنامه ریزی خاصی انجام شده است. علاوه بر این با همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن خودروسازان در حال بررسی و مطالعه هستیم تا بتوان از منظر بیرونی شاخص‌ها و ارزیابی‌های دقیقی مطابق با نظر مشتریان ایجاد نمائیم. همچنین در این جلسات در حال بازنگری آیین نامه ارتقای کیفی خودرو و آیین نامه ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش هستیم.

معاون کیفیت سایپا گفت: مبحثارتقای کیفیت محصولات را برای گروه X۱۰۰ و X۲۰۰ به صورت جداگانه بررسی و برنامه ریزی کرده‌ایم. هدف گذاری برای محصولات X۱۰۰ به نحوی است که همواره ارتقای کیفیت در تولید این محصول مد نظر بوده و گروه X۲۰۰ نیز در نظر داریم که جایگاه تیبا ۲ را به سطحی برسانیم که در کلاس قیمتی خود، در سطح بهترین خودرو قرار گیرد.

وی در مورد الزام سازمان محیط زیست به خودرو سازان و تجهیزمحصولات به یورو ۴ نیز گفت: سایپا در این زمینه برنامه‌هایی طراحی کرده و تلاش می‌کند که محصولاتش براساس استاندارد در زمان تعیین شده به یورو۴ مجهز شود البته در این موضوع باید به نکته‌ای توجه داشت و اینکه خودروهای دارای یورو۴ زمانی که از کارخانه خارج می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد نیاز است توسط سازمان‌های نظارتی از طریق معاینه فنی کنترل دقیق تری صورت پذیرد تا در طی دوره عمر خودرو شرایط کنترل گازهای آلاینده در‌‌ همان سطح یورو۴ باقی بماند.

سرپرست معاونت کیفیت سایپا دو شاخص کیفیت خودرو و کیفیت خدمات را از منظر مشتری مهم‌ترین شاخص‌ها دانست که مشتری آن را دقیقا «حس می‌کند و گفت: با همکاری شرکت سایپا یدک با انجام نظر سنجی از مشتریان و دریافت داده‌های سازمان‌های نظارتی در تلاشیم که از حس مشتریان نسبت به محصولات سایپا اطلاعات دقیق تری به دست آوریم و مشکلات را برطرف کنیم البته باید به این نکته دقت شود که انتظارت کیفی از هر محصولی باید مطابق با قیمت آن باشد و قاعدتا» انتظارات از یک محصول ۱۰۰ میلیونی با یک محصول ۲۰ میلیون تومانی یکسان نیست.

وی افرود: در مبحثرضایت مشتری، سایپا محصولات خود را به صورت جداگانه و در گروه‌های خود بررسی کرده و برای گروه‌های X۱۰۰ و X۲۰۰ به صورت جداگانه برنامه ریزی نموده است و در مجموع انتظار داریم در شکایات مشتری در پایان سال ۹۳ برای تمامی محصولات ۱۵ درصد کاهش داشته باشیم و در این مسیر به دنبال شناسایی دقیق ریشه شکایات کیفی و رفع آن‌ها هستیم و در تلاشیم که محصول ارائه شده فاقد ایراد فنی باشد.

غزائی استراتژی تولید سایپا را بر مبنای طراحی و تولید محصولات داخلی و تولیدات ملی دانست و گفت: تمرکز اصلی بر ساخت داخل و محصولات ایرانی است البته جهت تکمیل سبد محصول با تعدادی شرکای اروپایی و آسیایی همچون رنو، کیاموتورز، سیتروئن و چند شرکت چینی همکاری داشته و خواهیم داشت و در انتخاب شرکت‌های چینی سعی شده که شرکت‌های معتبر و با کیفیت به عنوان شرکای تجاری سایپا انتخاب شود و در این میان شرکت‌های برلیانس و چانگان از کشور چین که خود آن‌ها با شرکت‌های معتبر اروپایی وژاپنی همکاری می‌کنند انتخاب شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: چون نگاه سایپا به بازار خودرو بلند مدت است لذا نگاه کیفی آن برای آینده طراحی شده و برای کسب رضایت مشتری و به تبع آن جذب بیشتر مشتری، کسب سهم بیشتر بازار و ایجاد رضایتمندی، قطعا «شرکت‌های همکار خود را از خودرسازان با کیفیت بر‌تر انتخاب خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز