خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایلنا خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه وزارت صنعت و بانک مرکزی در زمینه معوقات بانکی

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۴۳۳

در این میان دولت یازدهم در بدو کار خود وصول ۸۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌ها را پیگیری کرد اما فعالان صنعتی معتقدند نامناسب بودن شرایط کسب و کار در چند سال اخیر، منجر به بدهی‌های معوق بانکی واحدهای تولیدی شده است.

معاون برنامه ریزی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت از طرح انعتقاد تفاهم نامه همکاری بین بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعیین تکلیف معوقات بانکی حوزه صنعت خبر داد.

حسین ابویی مهریزی، معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: سهم تولید از ۸۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان است که بر این اساس ما به دنبال نقدینگی و حل این موضوع هستیم.

وی افزود: در این میان دولت یازدهم در بدو کار خود وصول ۸۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌ها را پیگیری کرد اما فعالان صنعتی معتقدند نامناسب بودن شرایط کسب و کار در چند سال اخیر، منجر به بدهی‌های معوق بانکی واحدهای تولیدی شده است.

ابویی افزود: آنچه مسلم است معوقات در کشور اتفاق افتاده و از آن زمان خیلی نمی گذرد اما این معوقات باید برگردد.

وی تصریح کرد: در این میان هر دستگاهی بخواهد سره را از ناسره جدا کند ما موافق آن هستیم و همکاری خواهیم داشت.

وی با اشاره به سهم ۳۸ درصدی صنعت در اقتصاد کشور گفت: اخیرا جلسه ای در زمینه انعقاد تفاهم نامه بین بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و برتعیین تکلیف معوقات بانکی تاکید و قواعدی برای پرداخت آن مشخص شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز