خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان نظام مهندسی معدن در پاسخ به ایلنا:

کمتر از ۱۰ درصد تجهیزات معدنی ساخت داخل است / تجهیزات وارداتی فاقد استاندارد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۶۶۷

برای کاهش حوادثمعدنی مکانیزم دقیق و مفصلی پیش بینی شده است و مطابق آئین نامه اخیرمعادن هر معدنی که بالای ۲۵ نفر داشته باشد باید مسئول فنی و مسئول ایمنی داشته باشد.

مدیر عامل سازمان نظام مهندسی معدن گفت: کمتر از ۱۰ درصد تجهیزات معدنی ساخت داخل است و حدود ۹۰ درصد از تجهیزات معدنی وارداتی نیز فاقد استانداردهای لازم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هرمز ناصری نیا، مدیر عامل سازمان نظام مهندسی معدن صبح امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی معدن مطابق اهداف قانونی یک سازمان دانش محور است که وظیفه اصلی آن ارتقا دانش فنی درفعالیت های معدنی است.

وی گفت: تعیین صلاحیت های فنی اعضا و مهندسان برعهده سازمان نظام مهندسی معدن است و درسال ۹۲ بیش از ۲۲ هزار مورد تایید صلاحیت انجام شده است.

هفتصد مورد بازرسی از معادن

ناصری نیا در ادامه به ۷۰۰ مورد بازرسی از معادن اشاره کرد و افزود: تعداد کارشناسان صنعتی معدن اندک است و وزارت صنعت معدن تجارت درخواست کرده که در بازدیدهای نظارتی با سازمان نظام مهندسی همکاری شود.

ناصری نیا با بیان اینکه وظیفه ما ارتقا دانش فنی در بخش معدن است و از سه سال گذشته تاکنون کمیته ای به همین منظور فعالیت خود را آغاز کرده، خاطر نشان کرد: مطابق دستورالعملی که به تصویب رسیده است طرح های اکتشافی که توسط افراد مختلف تهیه می شود توسط کمیته بررسی و آن کمیته نقاط ضعف و اشکالات را برای ارائه به تهیه کننده طرح اعلام می کند.

۴۸۰۰طرح از۵۸۰۰طرح تایید شده است

وی ادامه داد: بیش از ۵۸۰۰ طرح در سال ۹۲ بررسی و بیش از ۴۸۰۰ طرح از میان آنها تایید شده است.

ناصری نیا در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر میزان تولیدات داخل تجهیزات معدنی افزود: بخش عمده ای از تچهیزات و ماشین آلات معدنی در کشور وارداتی است و تنها ۱۰ درصد متکی به تولیدداخل است که از استانداردهای لازم برخوردار نیست.

عدم تخصیص بودجه سازمان نظام مهندسی معدن

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه سازمان نظام مهندسی معدن به صورت کامل تحقق نگرفت خاطر نشان کرد: مطابق قانون ۳ درصد حقوق وصولی معادن باید به سازمان نظام مهندسی معدن اختصاص یابد که تا کنون وزارت صنعت معدن تجارت از تخصیص کامل آن طفره رفته است به عنوان مثال بودجه این سازمان در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که از این رقم حدود ۲۹۰ میلیون تومان تخصیص داده شد.

معادن بالای۲۵نفر نیازمند مسئول ایمنی است

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ایمنی پایین معادن کشور خاطرنشان کرد: برای کاهش حوادثمعدنی مکانیزم دقیق و مفصلی پیش بینی شده است و مطابق آئین نامه اخیرمعادن هر معدنی که بالای ۲۵ نفر داشته باشد باید مسئول فنی و مسئول ایمنی داشته باشد.

ناصری نیا با بیان اینکه بخش عمده ای از حوادثمعدنی عمدتا ناشی از قصور کارگر است نه محل کارناایمن عنوان کرد: با سازمان فنی و حرفه ای قراردادی منعقد شده است تا سطح دانش فنی کارگران ارتقا یابد.

برگزاری سومین همایش سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی

وی در خاتمه گفت: سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی در روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر سال جاری برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز