خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت معدن تجارت در پاسخ به ایلنا:

پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی از نیمه دوم تیر ماه

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۸۲۹

وزیر صنعت معدن تجارت از اختصاص ۲۰ درصدی منابع صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و کشاورزی خبر داد.

بانک‌ها از نیمه دوم تیر برای پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی به صنعت فعال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا نعمت زاده در یک نشست خبری که به مناسبت روز صنعت ومعدن(دهم تیرماه) برگزار شد درپاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه میزان از تسهیلات ریالی و ارزی صندوق توسعه ملی به تولید کنندگان اختصاص یافته است اظهار داشت: براساس قانون بودجه ۱۰درصد از تسهیلات این صندوق به بخش صنعت و ۱۰درصد دیگر به بخش کشاورزی تخصیص پیدا می کند.

وی افزود: طی سالهای گذشته براساس قراردادهایی که با بانکها منعقد می شد این تسهیلات در نیمه دوم سال و با تاخیر به تولید کنندگان اختصاص می یافت و بخشی بی استفاده باقی می ماند.

وزیر صنعت معدن تجارت در ادامه افزود: اما به منظور تسریع در روند پرداختها پایان خرداد ماه تفاهم نامه ای با بانکهای عامل منعقد شد که براساس آن پرداختها سرعت پذیرد.

وی گفت: بر این اساس از نیمه دوم تیرماه بانکهادر سراسر کشور برای پرداخت تسهیلات فعال خواهند شد.

وی همچنین در مورد پرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به تولید کنندگان خاطر نشان کرد: قرار دادها بسته شده وتعدادی نیز در دست اقدام است و براساس دستورالعمل جدید صندوق توسعه ملی که نسبت به سالهای گذشته کمی متفاوت تر است کلیه متقاضیان می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

نعمت زاده با اعلام این خبر که نرخ و میزان تسهیلات را پایین آورده ایم گفت: پایین ترین میزان پرداختها را مشخص کرده ایم زیرا در گذشته مبالغ کوچک نیز زمان بر بود به همین منظور پروسه پرداخت تسهیلات تا حدودی تغییر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز