خبرگزاری کار ایران

عدم اختصاص سهم ۲۰ درصدی یارانه ها به صنعت

مشکلات متعددی را در صنعت خودرو ایجاد کرده است

کد خبر : ۱۸۲۱۰۵

استاندار استان مرکزی در راس هیاتی با حضور در شرکت سایپا با توانمندی های این شرکت آشنا و خواستار اجرای سریعتر پروژه سایپا خمین شد.

به گزارش ایلنا، در این بازدید که مهندس محمد حسین مقیمی - استاندار استان مرکزی، محمد ابراهیم رضایی - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مدیران کل استانی حضور داشتند روند ایجاد سایپا خمین پیگیری شد.

مقیمی در این جلسه ضمن ابراز تاسف از عدم اختصاص سهم ۲۰ درصدی یارانه ها به صنعت گفت: متاسفانه عدم پرداخت سهم یارانه ای به حوزه تولید و صنعت باعثشده که صنعت خودرو با مشکلات متعددی روبرو گشته و به تبع آن سایپا نیز متاثر از این تصمیم گیری ها باشد.

وی افزود: بر همین اساس پروژه سایپا خمین نیز با توجه به وجود مشکلات عدیده در سایپا متوقف شده است البته در این زمینه دولت و مجلس قطعا جهت انجام شدن این پروژه حمایت خواهند کرد.

استاندار مرکزی پروژه سایپا خمین را به جهت ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی از منطقه در استان مهم دانست و گفت: این پروژه برای مردم خمین به آرزو تبدیل شده و قطعا در ایجاد اشتغال منطقه تاثیر گذار است و دولت با تامین منابع مالی و وام های طولانی مدت کم بهره از این پروژه حمایت خواهد کرد و مجلس نیز همواره با ایجاد قوانین در جهت حمایت از تولید گام برداشته است.

دراین مراسم مهندس مدنی - مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز مشکل عمده و عدم انجام این پروژه را طولانی شدن آن و تغییر مفاهیم پروژه دانست و گفت: متاسفانه روند خودروسازی در چند سال اخیر به نحوی بود که به دلیل وجود مشکلات و تصمیم گیری های غلط مدیریتی در گذشته به جایی رسیدیم که اکنون توان مالی جهت اجرای این پروژه وجود ندارد و قطعا جهت انجام این پروژه نیاز به سرمایه گذار بخش خصوصی می باشد.

وی افزود: سایپا در اجرای این پروژه تمام توان خود را ارائه خواهد کرد و داشته هایمان را انتقال خواهیم داد البته کمک بخش خصوصی در این زمینه بسیار نیاز است و همچنین دولت نیز برای توسعه منطقه باید با ایجاد شرایط مناسب و تسهیلات بانکی حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز