خبرگزاری کار ایران

در ۳ ماهه نخست امسال اعلام شد

رشد ۸۰ درصدی تولید خودروی کشور

کد خبر : ۱۸۲۴۵۹

طی ۳ ماهه نخست سال جاری وانت به تعداد ۳۰ هزار و۹۸۶ دستگاه؛ کامیون ۲ هزارو ۸۹ دستگاه، اتوبوس ۴۰ دستگاه و مینی بوس ۱۴ دستگاه تولید شد.

طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۲۲۳هزار و۲۳ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که این رقم در مقایسه با ۳ ماهه نخست سال ۹۳ رشد ۷۹.۸درصدی را نشان می دهد.
به گزارش ایلنا؛ طی سه ماهه نخست سال جاری تولید خودروهای سواری با رشدی معادل ۷۸.۵ درصدی نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته و به تعداد ۱۸۹هزار و ۸۴۹دستگاه رسیده است.
این گزارش می افزاید: طی ۳ ماهه نخست سال جاری وانت به تعداد ۳۰ هزار و۹۸۶ دستگاه؛ کامیون ۲ هزارو ۸۹ دستگاه، اتوبوس ۴۰ دستگاه و مینی بوس ۱۴ دستگاه تولید شد.
در ادامه این گزارش در خصوص تولید انواع خودروهای سواری طی ۳ ماهه نخست سال جاری آمده است: «پراید نسیم و صبا» به تعداد۴۳ هزار و ۱۳۶دستگاه؛ «پژو ۴۰۵» به تعداد ۲۱ هزار و۳۱۸ دستگاه؛ «پژو پارس» به تعداد ۲۷ هزار و۸۶۸ دستگاه؛ «MVM» به تعداد۵ هزار و ۳۹۰دستگاه؛ «سمند» ۲۲ هزار و۲۵۱ دستگاه؛ «تندر۹۰» به تعداد ۱۰هزار و۹۲۹ دستگاه؛ و «تیبا» به تعداد ۱۵ هزار و۷۵۲ دستگاه تولید شده است.
همچنین در این مدت میزان تولید سایر خورودهای سواری؛ «پژو ۲۰۶» به تعداد ۱۷ هزار و ۷۷۵ دستگاه؛ «پراید نسیم و صبای دوگانه سوز» به تعداد ۱۰هزار و۵۰۶ دستگاه؛ «رانا» به تعداد ۷هزار و۷۰۴ دستگاه؛ «محصولات رنو» به تعداد ۷ هزار و ۱۶۴ دستگاه؛ و «مگان» به تعداد ۱۳دستگاه تولید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز