خبرگزاری کار ایران

تجار و بازرگانان ایرانی فرصت را غنیمت بدانند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۳۱

در پی ایجاد شرایط ویژه در عراق، فرصت تازه‌ای پیش روی تجار و بازرگانان ایرانی قرار گرفته است تا بتوانند کالاهای خود را به این کشور صادر کنند و جایگاه مفقوده خود در بازار عراق را مجدد به دست آورند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، بازار عراق چند سالی است که از تصرف کالاهای ایرانی خارج شده و این کالاهای ترکیه ای و کشورهای دیگر دنیا هستند که بازار عراق را به دست گرفته اند، در حالی که اشتراکات مذهبی و مرزهای طولانی میان ایران و عراق فرصتی مناسب برای صادرات کالاهای ایرانی به بازار عراق و ترانزیت کالاها برای ورود به بازارهای دیگر صادراتی دنیا، از جمله مزایایی است که ایران را به لحاظ دسترسی به بازار عراق ممتاز کرده است. البته در روزهای اخیر دولت عراق تلاش کرده تا با صدور مصوبات و تشویق بازرگان و تجار ایرانی، راه را برای حضور در بازار عراق هموار کند و در گام اول، این کشور، برخی از ضوابط ورود کالا از ایران را برداشته است.
سیدحسین حسینی‌محمدی در این باره گفته است که با توجه به شرایط کنونی عراق و مسدود بودن مبادی ورودی کالا از اردن و ترکیه، هیئت وزیران این کشور برخی از ضوابط ورود کالا از ایران را برداشت. همچنین هیئت وزیران عراق بدون ارایه گواهی انطباق(COC) برای واردات کالا به عراق را به صورت موقت تصویب کرد و این اقدام در جهت تسهیل و افزایش واردات از ایران انجام شده است.
با این همه شرایط ایجاد شده یک فرصت مناسب و ویژه برای صادرکنندگان کالای ایرانی است تا با حفظ کیفیت و برند ملی کالای ایرانی در بازار عراق، موانع غیرتعرفه‌ای در مسیر صادرات را تعدیل و حذف کنند. بطوری که در این خصوص نیز ابراهیم محمدرضا زاده، رایزن بازرگانی صنعتی و معدنی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز اعلام کرده است که با پیگیری های به عمل آمده، امکان افتتاح اعتبار اسنادی، صدور ضمانت نامه و انتقال وجه با نرخ روز بازار در شعبه بغداد بانک پارسیان فراهم شده است. همچنین صادرکنندگان می توانند می توانند با مراجعه به مدیریت شعب خارج از کشور بانک پارسیان درخواست خود را مطرح کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز