خبرگزاری کار ایران

تخم مرغ ۲۲.۵ درصد گران شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۵۱۸

، مقایسه قیمت کالاهای اساسی در هفته منتهی به ۶ تیر نسبت به هفته پایانی خرداد نشان می دهد نرخ تخم مرغ و برنج در افزایش ۵.۹ درصدی و ۰.۵درصدی را تجربه کرده، اما؛ قیمت میوه های تازه، سبزی های تازه و گوشت مرغ به ترتیب ۱.۷درصد، ۰.۴درصد و ۰.۵ درصد کاهش یافته است.

قیمت لبنیات، تخم مرغ، برنج، حبوبات و قند و شکر در هفته نخست تیر سال جاری گران شد.
به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی در هفته منتهی به ۶ تیر سال جاری قیمت هر یک از اقلام مذکور نسبت به دوره مشابه ماه گذشته به ترتیب ۰.۲درصد، ۲۲.۵درصد، ۰.۴درصد، ۰.۲درصد و ۰.۵ درصد افزایش یافت که در این میان افزایش نرخ تخم مرغ نسبت به سایر اقلام بیشتر بود.
بر اساس این گزارش، قیمت میوه های تازه، سبزی های تازه، گوشت قرمز و چای در هفته منتهی به ۶ تیر نسبت به دوره مشابه ماه گذشته به ترتیب ۷.۹درصد، ۳.۴درصد، ۰.۴درصد و ۰.۱درصد کاهش یافته، اما؛ نرخ روغن نباتی و گوشت مرغ در همین دوره زمانی ثابت مانده است.
گفتنی است، مقایسه قیمت کالاهای اساسی در هفته منتهی به ۶ تیر نسبت به هفته پایانی خرداد نشان می دهد نرخ تخم مرغ و برنج در افزایش ۵.۹ درصدی و ۰.۵درصدی را تجربه کرده، اما؛ قیمت میوه های تازه، سبزی های تازه و گوشت مرغ به ترتیب ۱.۷درصد، ۰.۴درصد و ۰.۵ درصد کاهش یافته است.
لازم به ذکر است، قیمت برنج، حبوبات، قند و شکر، چای و روغن نباتی در هفته منتهی به ۶ تیر نسبت به هفته پایانی خرداد سال جاری ثابت باقی مانده است.
بر اساس این گزارش، در گروه میوه های تازه، قیمت سیب قرمز و زرد به ترتیب ۲۳.۴درصد و ۲۱.۲درصدو زردآلو ۰.۷درصد افزایش یافته و در گروه سبزی های تازه نیز به غیر از خیار، گوجه فرنگی و سیب زمینی نرخ سایر اقلام این گروه بین ۰.۱درصد تا ۱۸.۵درصد افزایش یافته است.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، در هفته منتهی به ۶ تیر قیمت لبنیات، تخم مرغ، برنج، میوه های تازه، سبزی های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند و شکر، چای و روغن نباتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۲.۷درصد، ۱۰.۲درصد، ۳.۶درصد، ۱۷.۶درصد، ۵.۸درصد، ۳.۱درصد، ۸.۸درصد و ۳.۹درصد افزایش یافته، اما؛ نرخ حبوبات و سبزی تازه در همین بازه زمانی به ترتیب ۱۴.۷درصد و ۳.۳درصد کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز