خبرگزاری کار ایران

پراید کمتر از ۵ درصد گران شده است

کد خبر : ۱۸۴۲۱۵

ایلنا: پس از اعلام قیمت های جدید خودرو از سوی شورای رقابت اظهار نظرهای مختلف و متناقضی در خصوص افزایش قیمت خودروها از سوی رسانه ها مطرح شده است در حالی که بررسی ها نشان میدهد افزایش قیمت خودرو پراید کمتر از ۵ درصد و تیبا کمتر از ۶ درصد نسبت به قیمت های قبلی میباشد.

بر اساس این گزارش، قیمت پراید مدل پایه SX(با موتور یورو ۲ و بدون ایربک) سال ۱۳۹۲ از سوی شورای رقابت اعلام گردیده بود که این قیمت از ابتدای سال جاری با ۲ درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده و افزایش نرخ بیمه شخص ثالثروبرو شد.
همچنین طبق قانون، ارتقاء استاندارد از یورو ۲ به یورو ۴ و نصب دو ایربک بر روی خودروها الزامی گردید که پراید نیز به موتور جدید M۱۳ با استاندارد یورو ۴ مجهز و دو ایربک راننده و سرنشین بر روی این خودرو نصب گردید که این هزینه ها در سال ۱۳۹۲ در خودرو مدل SX دیده نشده بود.
در خصوص خودرو تیبا نیز موضوع به همین گونه بود و قیمت اعلامی در سال ۱۳۹۲ بدون در نظر گرفتن ایربک و استاندارد یورو ۴ اعلام شده بود در حالی که با الزامی شدن این موارد خودرو تیبا به موتور جدید M۱۵ با استاندارد آلایندگی یورو ۴ و ایربک مجهز و به بازار عرضه گردید.
این نشان دهنده آن است که نه تنها بر اساس برخی اظهارات غیر کارشناسانه افزایش قیمت خودروها ۲۰ یا ۳۰ درصد نبوده است بلکه درصد افزایش قیمت این خودرو ها کمتر از ۶ درصد میباشد و میطلبد مسئولین عزیز در اظهار نظر خود دقت بیشتری نمایند تا موجب تشویش اذهان عمومی و ضربه به تولید داخلی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی میباشد نگردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز