خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیرصنعت، معدن وتجارت:

حذف دلالان و واسطه ها با عرضه بالای محصولات پتروشیمی در بورس / با فرمول جدید قاچاق متوقف می شود

کد خبر : ۱۸۵۷۱۷

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تعادل در بازار محصولات پتروشیمی و متعادل شدن قیمتها را از دیگر اثرات این رویکرد دانست و گفت: با این اقدام قیمتها متعادل و از چند نرخی بودن قیمتها که موجبات رانت و فساد را در بازار به وجود می آورد جلوگیری خواهد شد.

قائم مقام وزیرصنعت، معدن وتجارت در امور تجارت گفت: با عرضه بالای محصولات پتروشیمی در تالار بورس شاهد حذف دلالان، واسطه ها و رانت خواران از بازار محصولات پتروشیمی خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، مجتبی خسروتاج با تبیین آثار فرمول جدید عرضه محصولات پتروشیمی در بورس افزود: با این اقدام همچنین قاچاق داخلی موادی که به جای مصرف در واحدهای تولیدی به خارج از ایران صادر می شد و توجیه اقتصادی نداشتند نیز متوقف خواهد شد.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تعادل در بازار محصولات پتروشیمی و متعادل شدن قیمتها را از دیگر اثرات این رویکرد دانست و گفت: با این اقدام قیمتها متعادل و از چند نرخی بودن قیمتها که موجبات رانت و فساد را در بازار به وجود می آورد جلوگیری خواهد شد.
خسروتاج در ادامه یادآور شد: در اواین روز عرضه مواد پتروشیمی با فرمول جدید در بورس، قیمت برخی مواد پلاستیکی مثل پلی اتیکن EX۳ و محصولات تولیدی پتروشیمی لاله کاهش شدید یافت.
وی ادامه داد: همچنین سایر مواد پتروشیمی شامل ازبوتادین استایرن‹ اکریلونیترپل، پلی اتیلن، ترفتالات، پلی استایرن مقاوم، پلی استایرن معمولی، پلی استایرن انبساطی و پلی اتیلن سبک فام نیز با کاهش قیمت روبرو شدند.
به گفته قائم مقام وزیرصنعت، معدن وتجارت در امور تجارت؛ در سایر محصولات پلیمری در برخی بدون و دربرخی بین ۲تا ۶ درصد افزایش نرخ را در بازار شاهد هستم که با عرضه دراین هفته و هفته های آینده منتظر کاهش بیشتر قیمتها خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز