خبرگزاری کار ایران

ایران ۷۵۱ میلیون دلار گندم وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۵۷

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در ۳ ماهه نخست سال ۹۳ گندم به ارزش ۷۵۱ میلیون دلار وارد کشور شده است که ۶ درصد سهم واردات را به لحاظ ارزشی دارد.

در سه ماه نخست سال میزان واردات گندم ۶ درصد و واردات برنج ۳ درصد کل واردات را شامل شد، بیشترین واردات ایران از کشور امارات متحده عربی بوده است.

به گزارش ایلنا، بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در ۳ ماهه نخست سال ۹۳ گندم به ارزش ۷۵۱ میلیون دلار وارد کشور شده است که ۶ درصد سهم واردات را به لحاظ ارزشی دارد.
همچنین در این مدت برنج به ارزش ۳۷۱ میلیون دلار وارد کشور شده است که حدود ۳ درصد ارزش واردات این دوره را شامل می‌شود.
بر همین اساس ذرت به ارزش ۳۵۴ میلیون دلار با سهم ارزشی ۲.۸۶ درصد و کنجاله سویا به ارزش ۲۹۹ میلیون دلار با سهم ارزشی ۲.۴۱ درصد وارد کشور شده است.
بر اساس اعلام آمار گمرک عمده‌ترین کشورهایی که ایران از آنها واردات انجام داده‌اند، شامل امارات متحده عربی، چین، هند، ترکیه، جمهوری کره بوده است.
در این میان امارات متحده عربی به تنهایی ۲۷ درصد مبداء واردات محصولات ایران بوده است. بعد از آن چین با ۲۲.۱۹ درصد و هند ۸.۲ درصد به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
بر اساس اعلام آمار گمرک مقاصد صادراتی ایران نیز بیشتر به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، ترکیه و سایر کشورها بوده است. در این میان چین با سهم وزنی ۳۷.۳ درصد، عراق ۲۱.۴۲ درصد و امارات متحده عربی ۷.۷۱ درصد در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.
مجموع صادرات ایران طی ۳ ماه نخست سال از لحاظ وزنی ۱۹ میلیون و ۷۳۴ هزار تن و به لحاظ ارزشی ۸ میلیارد و ۶۸ میلیون دلار بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز