خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان مطرح شد؛

شرکت ذوب آهن اصفهان قرارداد فروش ۲۵۰ هزار تن ریل را امضا کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۳۰۸

میزان تولید فولاد خام شرکت ذوب آهن در سه ماه اول سال جاری ۶۶ درصد رشد داشته در حالیکه متوسط رشد تولید در دنیا ۶ درصد است.

مجمع عمومی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان با حضور نمایندگان سازمان تامین اجتماعی، صندوق فرهنگیان، صندوق بازنشستگان فولاد کشور به عنوان سهامداران عمده، سازمان بورس، سازمان خصوصی سازی، مسئولین ذوب آهن و جمعی از دیگر سهامداران حقیقی و حقوقی این شرکت به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص صورت‌های مالی سال ۹۲ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این مجمع گفت: هیچ شرکت داخلی به جز ذوب آهن قادر به تولید ریل نیست و تولید این محصول نه تنها در توسعه کشور نقش دارد بلکه سود سرشاری نصیب ذوب آهن کرده و امکان صادرات آن نیز مهیا است.
اردشیر سعد محمدی اظهار داشت: خوشبختانه قرارداد فروش ۲۵۰ هزار تن ریل را امضا کردیم و امیدواریم سود خوبی از این راه دریافت کنیم.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته این شرکت افزود: ذوب آهن در رشد تولید محصولات در کشور از رتبه دوم طی سال‌های ۸۹ الی ۹۱ به رتبه اول در سال ۹۲ ارتقا یافته است و مقایسه میزان تولیدات در سه ماهه نخست ۹۲ نسبت به سه ماهه نخست سال ۹۳ افزایش ۵۶ درصدی تولید آگلومره را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان ادامه داد: ذوب آهن از نظر تولید هر کدام از محصولات تیرآهن و می‌لگرد نیز دارای رتبه اول می‌باشد که تمامی این افتخارات به دلیل زحمات فراوان تمامی مجموعه است.

وی تصریح کرد: طبق همین آمار میزان تولید کک خشک شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته با پیشرفت بسیار چشمگیری روبرو بود و میزان تولید چدن مذاب در این بازه زمانی ۶۶ درصد رشد داشت.
سعد محمدی گفت: میزان تولید فولاد خام شرکت ذوب آهن در این مدت ۶۶ درصد رشد داشت در حالیکه متوسط رشد تولید در دنیا ۶ درصد است.

مدیر عامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اذعان داشت: با تلاش تمامی همکاران توانسته‌ایم رکوردهای زیادی در میزان تولید بر جا گذاریم، برای نمونه توانسته‌ایم در تولیدات شمش و چدن و آگلومره در میزان تولیدات روزانه، ماهانه و سالانه رکورد تولید را بزنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد مصرف فولاد ساختمانی برای استفاده در طرح‌های عمرانی کشور است که همین موضوع ما را در تامین نقدینگی با مشکلاتی مواجه کرده است.

بر اساس گزارشی که هیات مدیره در مجمع عمومی به صاحبان سهام ارائه کرد، درآمد خالص شرکت در سال گذشته نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد ریال بود که از این میزان بیش از هشت هزار میلیارد ریال سود عملیاتی است.
این شرکت با دارا بودن بیش از ۱۶ هزار نیروی کار در سال ۹۲ با ۱۹ درصد افزایش تولید فولاد خام بیشترین میزان رشد تولید را در بین شرکت‌های فولادی کشور به خود اختصاص داد که جمع دارایی‌های شرکت به بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.

در این جلسه مقرر شد مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال برای تامین درمان بازنشستگان اختصاص یابد و طبق توافق صورت گرفته با معاون وزیر صنعت مطالبه ۳۸۴ میلیارد تومانی ذوب آهن از صندوق بازنشستگی فولاد در مراجع قضایی بررسی و رای مربوط صادر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز