خبرگزاری کار ایران

دعوت از سرمایه‏ گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۸۲۴

در راستای کاهش قیمت تمام شده، ایجاد شفافیت بیشتر، کاهش هزینه‏های فرصت، افزایش تولید و اشتغال، گسترش بازارها و افزایش صادرات محصولات و خدمات از طریق گسترش بازارهای هدف صادراتی لازم است توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی یکی از ماموریت‏های اصلی دستگاه‏ها و سازمان‏های مرتبط با امر بازرگانی و صنعت کشور قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت‏ها، سازمان‏ها و سرمایه‏گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد تا در توسعه زیرساخت‏ها و کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات بویژه در حوزه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور مشارکت نمایند.

به گزارش ایلنا، دکتر علی ‏اصغر توفیق رییس شورای راهبری هشتمین همایش ملی و دومین همایش بین‏ المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی گفت: در راستای کاهش قیمت تمام شده، ایجاد شفافیت بیشتر، کاهش هزینه‏های فرصت، افزایش تولید و اشتغال، گسترش بازارها و افزایش صادرات محصولات و خدمات از طریق گسترش بازارهای هدف صادراتی لازم است توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی یکی از ماموریت‏های اصلی دستگاه‏ها و سازمان‏های مرتبط با امر بازرگانی و صنعت کشور قرار گیرد.

وی از اجرای پروژه‏های ملی در کشور از جمله راه‏اندازی پنجره واحد تجاری فرامرزی تا پایان امسال و نیز انجام اقدامات برای اجرای پروژه‏های پایلوت در کشور به عنوان خروجی‏های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی خبر داد.

دکتر توفیق در ادامه به اجرای پروژه شهر الکترونیکی کاشان با همکاری سایر سازمان‏ها و ذینفعان در استان و شهرستان مربوطه، راه‏اندازی پنجره واحد گردشگری و تدوین نقشه راه گردشگری الکترونیکی با همکاری سازمان میراثفرهنگی خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت از دلایل پرداختن به بحثگردشگری در همایش تجارت و اقتصاد الکترونیکی و اجرای پروژه‏های گردشگری الکترونیکی را وجود مزیت نسبی و رقابتی در این صنعت عنوان نمودند.

وی گفت: مقرر است وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران این صنعت را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای توسعه آن را با استفاده از ابزارهای الکترونیکی(گردشگری الکترونیکی) تدوین نماید که این مهم جزء اهداف و دستاوردهای حاصل از هشتمین همایش ملی و دومین همایش بین‏المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی و دومین کنفرانس گردشگری الکترونیکی خواهد بود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هشتمین همایش ملی و دومین همایش بین‏المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی با رویکرد حضور بخش خصوصی‏، سرمایه‏گذاران و نخبگان داخلی و خارجی برنامه‏ریزی و ساماندهی شده است.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری این همایش حضور فعالان و نخبگان ملی و بین‏المللی در صنعت فناوری اطلاعات و کاربردهای آن به منظور معرفی آخرین پیشرفت‏های علمی، ارائه محصولات و خدمات در حوزه تخصصی و اجماع نظر بر این مسئله است که چگونه می‏توان از فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان کاتالیزوری برای رشد و توسعه در حوزه‏های مختلف استفاده نمود.

شایان ذکر است که هشتمین همایش ملی و دومین همایش بین‏المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی و دومین کنفرانس گردشگری الکترونیکی ایران طی روزهای ۲۷ لغایت ۲۹ مهرماه سالجاری با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در سالن‏ها همایش‏های بین‏المللی برج میلاد برگزار می‏ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز