خبرگزاری کار ایران

تعیین تکلیف هفت طرح فولادی در کشور

کد خبر : ۱۸۸۵۴۲

مطابق آمارهای جهانی ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی با تولید بیش از ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام به عنوان پانزدهمین فولادساز بزرگ جهان معرفی شد ضمن اینکه با اجرای طرح های فولادی در دست اجرا اعم از ایمیدرو و بخش غیردولتی، تولید فولاد در ایران در مسیر توسعه قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت از تعیین تکلیف هفت طرح فولاد استانی و راه اندازی بخشفولاد سازی آنها تا سه سال آینده خبر داد.
به گزارش ایلنا و به نقل از ایمیدرو؛ «مهدی کرباسیان» با اعلام این خبر، افزود: طرح فولاد استانی که در گذشته با نقاط ضعف روبرو بودند، اکنون با برنامه ریزی های انجام شده توسط ایمیدرو و واگذاری و گشایش اعتبار سر و سامان گرفته اند.

وی افزود: با حل مشکلات اجرایی واحدهای فولادسازی هفت طرح استانی راه اندازی واحدهای احیاء طرح ها در دستور کار قرار گرفت و تلاش خواهد شد تا سه سال آینده بخش فولادسازی این طرح ها نیز به مرحله تولید برسد.

کرباسیان با بیان اینکه با راه اندازی طرح های هفت گانه حدود ۷ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور افزوده خواهد شد، گفت: دولت درنظر دارد با مشارکت و حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی ظرفیت تولید فولاد کشور را به ۵۵ میلیون تن برساند.

وی درباره جایگاه صنعت فولاد ایران در جهان اظهار کرد: مطابق آمارهای جهانی ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی با تولید بیش از ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام به عنوان پانزدهمین فولادساز بزرگ جهان معرفی شد ضمن اینکه با اجرای طرح های فولادی در دست اجرا اعم از ایمیدرو و بخش غیردولتی، تولید فولاد در ایران در مسیر توسعه قرار دارد.

کرباسیان درباره میزان ذخایر سنگ آهن گفت: میزان ذخایر زمین شناسی سنگ آهن به بیش از ۴.۵ میلیارد تن می رسد که حدود ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تن آن به عنوان ذخیره قطعی شناخته می شود.

وی با بیان اینکه معادن سنگ آهن سنگان پتانسیل بالایی برای اکتشاف ذخایر دارند، افزود: در حال حاضر برنامه اکتشاف ۱۲ هزار کیلومتر مربع از معادن سنگان و نوار شمال شرقی آغاز شده و بتدریج تا چابهار ادامه خواهد یافت که محدوده وسیعی را شامل می شود.

به گفته وی این برنامه، بخشی از برنامه اصلی اکتشافات ۲۰۰ هزار کیلومتری در کل کشور محسوب می شود به طوری که با عملی شدن این برنامه، دو برابر کل اکتشافات انجام شده در ۱۰۰ سال اخیر خواهد بود.

کرباسیان درباره وضعیت سرمایه گذاری در صنعت فولاد نیز گفت: در حال حاضر تعدادی از شرکت های بخش خصوصی با سرعت مناسبی در حال اجرای واحدهای احیای فولادسازی جدید هستند که پیش بینی می شود از سال ۱۳۹۴ به بعد وارد فاز راه اندازی و بهره برداری شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز