خبرگزاری کار ایران

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده پس از ۲ سال و نیم توقف

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۱۸۶

نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور در حالی است که بیش از ۷۰ هزار تاکسی فرسوده در سطح کشور در حال تردد هستند و نه تنها در امر جابجایی مسافران موفق نمی‌توانند عمل نمایند بلکه فعالیت با تاکسی‌های فرسوده بار مالی زیادی را به تاکسیرانان ودولت تحمیل می‌کند.

کورش عابدینی سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده علیرغم همکاری مسئولان ذی‌ربط و ذی‌صلاح در امر نوسازی ناوگان فرسوده کشورگله‌مند و نتیجه مطلوب را توجه ویژه به این مقوله می‌داند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، کورش عابدینی که به تازگی سکاندار سرپرستی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور را بعهده گرفته است با بیان این مطلب که بیش از ۲ سال از عدم نوسازی تاکسی می‌گذرد، بیان داشت: متاسفانه در روند نوسازی که از ابتدای سال جاری برای کلان شهر‌ها و از ابتدا‌ی تیر ماه برای سایر شهر‌های کشور آغاز شده است روند مناسبی را با هدف تسهیل وضعیت نوسازی خودرو تاکسی شاهد نبوده‌ایم.
کورش عابدینی ضمن ابراز نارضایتی از این روند اظهار داشت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور در حالی است که بیش از ۷۰ هزار تاکسی فرسوده در سطح کشور در حال تردد هستند و نه تنها در امر جابجایی مسافران موفق نمی‌توانند عمل نمی‌کنند بلکه فعالیت با تاکسی‌های فرسوده بار مالی زیادی را به تاکسیرانان ودولت تحمیل می‌کند.
وی با بیان اینکه مسئول نوسازی تاکسی‌ها در کشور ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور است، نارضایتی خود را از مجموع عملکرد موجود بیان داشت و تصریح کرد: برنامه ریزی‌های مناسب تری جهت تسهیل این امر از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور می‌توانست صورت گیرد.
به گفته این مقام مسئول علیرغم حسن نیت مسئولان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور مشکلاتی که تاکسیرانان با آن دست به گریبان هستند با آغاز روند نوسازی نه تنها کمتر نشده است بلکه بیشتر هم شده است.
سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در تشریح عمده مواردی که باعثعدم جلب تاکسیرانان جهت شرکت در طرح شده است به نوع خوردو انتخابی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اشاره کرد و گفت: با معرفی خودرو سمند پایه گاز سوز(ای اف سون)، انتخاب این خودرو عملا به تاکسیرانان تحمیل شده است.
وی با ابراز ناراحتی از چنین شرایطی ابراز داشت: شرایط تضامین بانک عامل و میزان سود بانکی از جمله دیگر مشکلات این طرح می‌باشد که متاسفانه با عدم مدیریت صحیح شاهد برخوردهای سلیقه‌ای از سوی مدیران بانک عامل در سطح کشور هستیم که ادامه این روند نه تنها پیشرونده نیست بلکه آسیب رسان نیز است.
عابدینی همچنین به شرایط قیمت اعلام شده از سوی ایران خودرو اشاره کرد و بیان داشت: در چنین شرایطی شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم و متاسفانه شناور شدن قیمت خودرو معرفی شده موجب شده است که آغاز نوسازی به زیان تاکسیرانان تمام شود و جامعه تاکسیران را با نگرانی‌های زیادی روبرو خواهد کرد.
این مقام مسئول آسیب ادامه چنین روندی را عدم استقبال تاکسیران از طرح و خودداری آنان در ثبت نام اعلام کرد. و افزود: به علت عدم برنامه ریزی مناسب چرخه نوسازی از زمانی که با تحویل تاکسی فرسوده آغاز می‌شود تا اتمام این چرخه در حدود ۲ ماه به طول می‌انجامد و طولانی شدن این روند فشار اقتصادی نامطلوبی بر بدنه نحیف تاکسیران کشور وارد می‌کند.
ایشان با بیان اینکه اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به عنوان نماینده جامعه تاکسیرانان ایران بویژه ۷۰ هزار مالک تاکسی فرسوده هستند، گفت: این اتحادیه در جایگاه حقوقی تلاش در تسهیل شرایط و بهره‌مندی تمامی شهر‌های کشور از طرح نوسازی ناوگان تاکسی را داشته است به گونه‌ای که اقدام به رفع مشکلات یاد شده جهت بهر‌ه‌مندی حداکثری شهرهای کشور در این طرح اعلام کرد.
سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اذعان داشت: با روندی که در اجرای برنامه‌های نوسازی و توسعه تاکسی‌ها وجود دارد به نظر می‌رسد اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور باید جهت اجرای مطلوب طرح‌های خود سیاست ورود به عرصه خودروسازی و موسسات مالی و اعتباری را در برنامه‌های اتحادیه به شکل جدی مد نظر قرار دهد.
عابدینی در آخر عنوان داشت: اخیرا پیگیری‌هایی پیرامون مشارکت در ساخت خودروهای مناسب خصوصا خودروهای هیبریدی از سوی اتحادیه صورت گرفته است که شرکت‌های مورد اشاره آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پروژه‌های مد نظر اعلام داشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز