خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن خبر داد:

آغاز برداشت ۷۶ هزار تن پیاز و ۴۰۰تن دانه روغنی کلزا

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۵۹۵

پیش بینی می‌شود امسال از شهرستان فریدن ۴۰۰تن دانه روغنی کلزا و۷۶ هزار تن پیازبرداشت شود، این در حالی است که ازسیاست‌های مهم جهاد کشاورزی تولید محصولات استراتژیکی چون کلزا می‌باشد که خود کفایی درتولید روغن خوراکی را پی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن با اشاره به اینکه محصول پیاز یکی از عمده‌ترین محصولات منطقه فریدن است گفت: این شهرستان رتبه دوم استانی از نظر سطح زیر کشت پیاز را به خود اختصاص داده است، این محصول بصورت نشاء کشت می‌شود و دوره کشت آن سه ماهه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، کریمی با بیان اینکه محصول کلزا نیز یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک در تولید و خود کفایی روغن خوراکی است، ادامه داد: افزایش زیر کشت و عملکرد محصول کلزا از سیاست‌های مهم جهاد کشاورزی است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود باتوجه به عملکرد۳تن در هکتار این محصول در مجموع ۴۰۰تن دانه کلزا تولید و جهت فراوری و روغن کشی به مراکز فراوری عرضه شود.

وی عنوان کرد: شهرستان فریدن در سال جاری حائز رتبه اول سطح زیر کشت کلزا در سطح استان بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن بیان داشت: قیمت خرید تضمینی این محصول با ۲ درصد ضایعات و ۱۰ درصد رطوبت ۱۹ هزار ریال(۱۹۰۰۰) تعیین شده است در حالیکه این قیمت پارسال ۱۰ هزار ریال بود.

وی گفت: سازمان تعاون روستایی شهرستان فریدن نیز در حال خرید محصول کلزا با قیمت تضمینی است.

وی افزود: گیاه کلزا در شرایط مختلف آب و هوایی سازگاری ویژه‌ای داشته و دارای ۴۰ تا ۴۵ درصد روغن در دانه با پتانسیل عملکرد بالا در بین دانه‌های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است.

کریمی همچنین با اشاره به اینکه افزایش زیر کشت محصول پیاز با سیاست‌های جهاد کشاورزی بعلت مصرف آب زیاد همخوانی ندارد ادامه داد: قابل ذکر است کشت این محصول از نظر اشتغال حائز اهمیت می‌باشد کشت هر هکتار این محصول ۱۰۰ نفر اشتغال در بر دارد.

وی تصریح کرد: کشت پیازعملکرد ۸۰ تن درهکتار و در مجموع ۹۵۰ هکتار این شهرستان را در بر دارد و پیش بینی می‌شود حدود ۷۶ هزار تن تولید این محصول باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز