خبرگزاری کار ایران

یک میلیارد و ۷۰۰ تن انواع ذخایر معدنی در همدان یافت می‌شود

کد خبر : ۱۹۱۹۳۱

مدت زیادی از تشکیل تشکل های همسو و همنام با خانه معدن می گذرد که اغلب فعالان این بخش بازخورد مثبتی از اقدامات عملی در حوزه معدن از این تشکل ها ندیده اند.

رئیس خانه معدن استان همدان از فعالیت ۲۷۱ معدن در استان همدان خبر داد و گفت: همدان با ۲۸ نوع ماده معدنی با ذخیره ای بیش از ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن، ۲.۸۳ درصد از ذخایر مواد معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا؛ رحیم مرتضایی با اشاره به تقسیمات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران افزود: همدان با قرار گیری در مسیر ایالت فلززایی سنندج سیرجان یکی از مستعدترین مناطق از نظر کانی های فلزی است.
مرتضایی تصریح کرد: منطقه فلززایی قروه - اسدآباد(با ذخایر آنتیموان، طلا و آهن) و کمربند سرب و روی ملایر - اصفهان از جمله تقسیمات مهم در این زمینه به شمار می رود که علاوه بر این، تاثیر شرایط خاص زمین سناسی موجبات تمرکز و رشد قابل توجه انواع کانسارهای مختلف در سطح استان را فراهم کرده است.
وی با تأکید بر اینکه همدان به لحاظ تنوع در نوع مواد معدنی می تواند جز استان های برتر معدنی کشور باشد، بیان کرد: استان همدان با داشتن بزرگترین ذخایر سیلیس آذرین و نیز فلدسپات به عنوان قطب اصلی این کانی ها در کشور مطرح است.
مرتضایی تصریح کرد: تنوع و وجود معادن مختلف سیلیس، فلدسپات، سنگ آهن، سرب، تا پگماتیت، میکا، آندالوزیت، گارنت، انواع گرانیت ها، پوزولان، معاون غنی لاشه آهکی پوکه معدنی، دولومیت، تراورتن، تالک، شن و ماسه و لاشه ساختمانی سبب شده تا همدان را به عنوان یک استان معدن خیز بدانند.
وی با اشاره به تشکیل خانه معدن استان همدان در اواخر سال گذشته اظهار کرد: با تشکیل خانه معدن به دنبال ارتقا سطح علمی و فن آوری، ارتقا فعالیت های تحقیق و توسعه در معادن و صنایع معدنی و بازاریابی و ایجاد زمینه های لازم برای حضور در بازارهای جهانی را از جمله اهداف این خانه برشمردند.
رئیس خانه معدن استان همدان افزود: مدت زیادی از تشکیل تشکل های همسو و همنام با خانه معدن می گذرد که اغلب فعالان این بخش بازخورد مثبتی از اقدامات عملی در حوزه معدن از این تشکل ها ندیده اند.
وی با تأکید بر اینکه برای پیشبرد تخصصی تر کردن امور معادن نیاز به همکاری سایر تشکل ها نیز وجود دارد افزود: توسعه و بهبود شرایط کسب و کار در صنایع وابسته به معدن از مسیر معدن و برعکس از مسیر صنعت می گذرد، از این رو همکاری و هماهنگی خانه صنعت و معدن با خانه معدن همدان اجتناب ناپذیر است.
وی اظهار کرد: خانه معدن همدان به هیچ وجه در برابر هیچ کدام از انجمن ها و تشکل های معدنی نیست بلکه در کنار و تقویت کننده آنهاست که نیاز است تا تشکل هایی همچون انجمن تولید کنندگان شن و ماسه، سیلیس و فلدسپات همکاری لازم را با خانه معدن داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز