خبرگزاری کار ایران

نایب ریس اتاق بازرگانی ایران:

استانداردسازی خرما نیاز به بازنگری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۸۳

خرما صنعتی است که بدون اتکا به کمک‌های دولتی سرپا است و متاسفانه هنوز در حمل، بسته بندی و حضور در رقابت بین المللی توانا نیست، متاسفانه خرما برعکس پسته که از ابتدا تا انتهای تولیدش یک دوره مرور می‌شود دچار کمبود‌ها و نواقص می‌باشد.

در زمینه تولید و بهره برداری از باغات خرما بحث‌های بسیاری وجود دارد. از طرفی کشاورزان از کاهش تولیدات خود ناراضی‌اند و از وجود سموم و کودهای کشاورزی تقلبی که به بخش زیادی از باغات آسیب رسانده ناراضی‌اند واز طرفی صادرکنندگان این بخش بحثبسته بندی نشدن خرما، عدم استانداردسازی را مطرح می‌کنند.
به گزارش ایلنا، جلال‌پور، نایب ریس اتاق بازرگانی ایران در همایش شناسایی ظرفیت‌های قابل بهره برداری مرتبط با خرما گفت: «خرما صنعتی است که بدون اتکا به کمک‌های دولتی سرپا است و متاسفانه هنوز در حمل، بسته بندی و حضور در رقابت بین المللی توانا نیست، متاسفانه خرما برعکس پسته که از ابتدا تا انتهای تولیدش یک دوره مرور می‌شود دچار کمبود‌ها و نواقص است.
اگر ما این زنجیره را از ابتدا تا انت‌ها به صورت کامل و علمی بررسی کنیم برای آن وقت و هزینه‌ کافی بگذاریم می‌توانیم خرما را هم در دنیا به آنجایی که باید برسد، برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز