خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت و معدن ایران:

جرایم ارزش افزوده از سال قبل بیشتر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۳۵۴

بدهی تولیدکنندگان به بانک‌ها تنها ۱۵ درصد از بدهی به بانک‌ها را شامل می‌شود در حالی که ۳۵ درصد اشتغال کشور توسط تولیدکنندگان ایجاد شده است.

رییس خانه صنعت و معدن ایران گفت: نگران فراموش شدن قسمت‌های اصلی بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکورد تورمی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی، ادامه داد: خوشحالیم که دولت برای اولین بار چنین بسته‌ای را ارایه کرده و نظر اندیشمندان را جویا شده اما این کار در مدت زمان کمی صورت گرفته و زمان ۱۰ روزه برای ارایه مسایل و مشکلات حاکم بر اقتصاد کشور زمان کمی است و این موضوع نیاز به وقت بیشتری دارد.

سهل‌آبادی تصریح کرد: متاسفانه مسایل آنچنان که باید در بسته دیده نشده است و آن انتظار که از دولت در این مورد می‌رفت در این بسته نیست و ترس ما این است که خدای نکرده این بسته مانند دیگر بسته‌ها مثل هدفمند کردن یارانه‌ها و طرح تحول اقتصادی قسمتی اجرایی شود و مابقی اجرا نشده باقی بماند و قسمت‌های کلی آن‌‌ رها شود.

وی افزود: این بسته باید دارای خط کشی مشخص باشد و واقعا تکلیف هر کس و هر گروهی در این بسته مثل دولت، مجلس، بخش خصوصی مشخص باشد و معلوم باشد هر گروهی چگونه باید این بسته را همراهی کند و وظایف خود را انجام دهند.

رییس خانه صنعت و معدن ایران اظهار داشت: ما جامعه کار و تولید به این نتیجه رسیده‌ایم که از این بسته‌ها زیاد آمده و متاسفانه گره‌ای را باز نکرده‌ بلکه بعضی مواقع مسوولین دولت بعضی از مشکلات را به بخش خصوصی ارتباط می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار دقیقی در بسته خروج از رکود دولت وجود ندارد، گفت: بدهی تولیدکنندگان به بانک‌ها تنها ۱۵ درصد از بدهی به بانک‌ها را شامل می‌شود در حالی که ۳۵ درصد اشتغال کشور توسط تولیدکنندگان ایجاد شده است.

سهل آبادی با اشاره به یارانه‌های پرداخت نشده به بخش تولید گفت: این بخش نه تنها به دولت، بدهی زیادی ندارد بلکه از دولت طلب هم دارد.

وی عنوان کرد: اگر برنامه‌ای برای خروج از رکود دیده نشود، واحدهای تولیدی دچار مشکل می‌شوند و اشتغال در خطر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جرایم ارزش افزوده به مراتب از سال قبل بیشتر شده است، گفت: این در حالی است که بسیاری از اقتصاددانان معتقدند وصول ارزش افزوده از تولیدکننده باری اضافه است. من به مالیات بر ارزش افزوده اعتقاد دارم اما مسیر آن باید اصلاح شود.

سهل آبادی تاکید کرد: برای خروج از رکود از دولت می‌خواهیم حداقل امکانات و زیرساخت‌ها را برای تولید فراهم کند و به مشکلات صنعت و معدن نگاه ویژه شود، گردش مالی کشور، رقابت پذیری و ایجاد اشتغال می‌تواند کشور را از رکود خارج کند.

وی اضافه کرد: وعده‌هایی که به واحدهای موجود در شهرک‌های صنعتی داده شده، عملی نشده است و در بسته دولت برای خروج از رکود هم نامی از آن نیست.

وی افزود: برای تشویق صنعتگران و تولیدکنندگان موفق چه کرده‌ایم؟ در بخش معافیت‌های مالیاتی هم آن انتظاری که از دولت داریم محقق نشده است.

سهل آبادی اظهار داشت: دولت دارد امکان برقراری ارتباط با جهان را فراهم می‌کند که ما هم از آن حمایت می‌کنیم و معتقدیم بخش خصوصی باید در این مذاکرات در کنار دولت و برای حمایت از آن حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما کمک نمی‌خواهیم بلکه می‌خواهیم جلوی پای ما سنگ نیندازند، ابراز کرد: در هیچ کجای دنیا تولیدکننده با بهره نزدیک به ۲۷ درصد مواجه نیست، کشور ما در صنعت بیمه هم تنها با یک صندوق طرف است و رقابت در این حوزه وجود ندارد.

وی ادامه داد: هر ۳ قوه باید برای رفع مشکل رکود دست به دست هم بدهند.

برنامه مناظره با حضور سیدعبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، حسین عبده تبریزی نماینده دولت در شورای بورس و مشاور وزیر راه و شهرسازی، شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی، ابراهیم رزاقی، اقتصاددان و حسین راغفر اقتصاددان و استاد دانشگاه روز جمعه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز