خبرگزاری کار ایران

حمل کالا توسط کامیونداران ترک از طریق ایران به مقصد عراق امکان پذیر شد

کد خبر : ۱۹۲۴۵۶

چند هفته پیش بود که اومیت یاردیم سفیر ترکیه در تهران از مهدی کرباسیان رئیس کل گمرک ایران درخواست کمک فوری داشت تا گمرک ایران اجازه دهد، کامیون های ترک از طریق مرز مهران کالاهای ترکیه ای را به عراق صادر کنند.

گمرک ایران اعلام کرد: با توجه به اینکه مجوز کارنه تیر به مقصد مرز مهران برای کامیون های ترانزیتی صادر شده است، اکنون کامیونداران ترک می توانند کالاهای خود را از طریق جمهوری اسلامی ایران به عراق حمل کنند.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، این مجوز را دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران صادر کرده و به کامیونداران حامل کالاهای ترانزیتی اجازه داده شده است که از تسهیلات کنوانسیون تیر برای تردد در مرز مهران استفاده کنند.

بنابراین گزارش، این اقدام گمرک ایران به دنبال درخواست کمک فوری کشور ترکیه برای دادن اجازه عبور کامیون های ترک به مقصد کشور عراق از طریق مرز مهران صورت گرفته است.

این گزارش حاکی است، چند هفته پیش بود که اومیت یاردیم سفیر ترکیه در تهران از مهدی کرباسیان رئیس کل گمرک ایران درخواست کمک فوری داشت تا گمرک ایران اجازه دهد، کامیون های ترک از طریق مرز مهران کالاهای ترکیه ای را به عراق صادر کنند.

بنابراین گزارش، اکنون گمرک جمهوری اسلامی ایران به درخواست فوری سفیر ترکیه در تهران پاسخ مثبت داده و پس از پیگیری های مستمر و مکاتبات متعدد با سازمان ایرو در کمتر از یک ماه مجوز کارنه تیر به مقصد گمرک ایلام(مهران) را از این سازمان گرفته و در کمترین زمان ممکن مقدمات انجام تشریفات گمرکی رویه کارنه تیر به مقصد مرز مهران را فراهم نموده است و اکنون با این مجوز کامیونداران ترک می توانند کالاهای خود را از طریق جمهوری اسلامی ایران به عراق حمل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز