خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر در امور تعاون:

ارتباط ارگانیک بین تعاونی ها کم است / احساس عطش در بهبود منجر به ارتقای تعاونی ها می شود

کد خبر : ۱۹۲۴۸۳

کلانتری الگو سازی را یکی از روشهای ترویج تعاون دانست و گفت: تعاونی های برتر باید الگو شوند وویژگی های آنها به جامعه معرفی شود.

معاون وزیر خاطر نشان کرد: تعاونی‌ها باید خودشان درگیر شده و احساس نیاز کنند چرا که احساس عطش بهبود و ارتقا را در این بخش به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا کلانتری، معاون وزیر در امور تعاون در سومین جشنواره جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی با طرح این سوال که کارکرد تعاون در جمهوری اسلامی چیست؟ گفت: اگر بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم بسیاری از مسائل بخش تعاون حل خواهد شد.

وی ادامه داد: ابتدا باید بدانیم مزیت نسبی تعاون چیست تعاون قراراست چه خلائی را پر کند واگر تعاون وجود نداشت چه اتفاقی می‌افتاد.

کلانتری با بیان اینکه قانون اساسی پشتوانه تعاون است، گفت: باید بدانیم چرا بعداز گذشت سی وسه سال از جمهوری اسلامی هنوز در سطوح مختلف نسبت به تعاونی و توسعه آن سوالات جدی وجود دارد.

وی تصریح کرد: رویکرد جمهوری اسلامی، دولت و مجلس در حوزه تعاونی از راهبردی روشنی برخوردار نیست بنابراین همه باید دست به دست هم بدهیم و دولت ومجلس و همچنین وزارت خانه‌ها نگاه شفاف و روشنی به موضوع تعاون داشته باشند و کارکرد آن به درستی تعریف شود.

معاون وزیر با بیان اینکه تعاون نقش رقابتی موفقتری نسبت به بخش خصوصی و دولتی دارد گفت: در جاهایی که تعاون کارآمد نیست باید هدایت شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر نقش حاکمیتی باید بدانیم که خود تعاونی‌ها برای اثر بخشی چه کرده‌اند توضیح داد: تعاونی‌ها نیاز به ارتقای بهره وری دارند و باید شایسته سالاری، توانمندی مدیریت نوآوری رفع نواقص و عارضه یابی در آن‌ها صورت گیرد.

وی تاکید کرد: برای توسعه تعاون باید نیروی انسانی مورد توجه قرار گیرد مدیریت و هم افزایی تعاونی مد نظر قرار گیرد و ارتباطات شبکه‌ها و اتاق‌های استانی و اعضا از پایین‌ترین تا بالا‌ترین سطح توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه تعاونی آثار خوبی برای کشور دارد ومی تواند سرمایه اجتماعی را ارتقا دهد خاطر نشان کرد: هر قدر تعاونی‌ها گسترش یابند به لحاظ بعد کمی و کیفی می‌توانندسرمایه ملی و اجتماعی را در کشور توسعه دهند و با هم افزایی‌ها موجب رونق اقتصاد شوند.

کلانتری الگو سازی را یکی از روشهای ترویج تعاون دانست و گفت: تعاونی‌های بر‌تر باید الگو شوند وویژگی‌های آن‌ها به جامعه معرفی شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ارتباط ارگانیک بین تعاونی‌ها کم است خاطر نشان کرد: در تعاونی‌ها روحیه کار جمعی وجود ندارد در حالی که کار بزرگ پیوستگی تعاونی‌ها را می‌طلبد.

وی با تاکید براینکه اتحادیه‌ها باید نقش کارآمد تری ایفا کنند اظهار داشت: اتاق استانی و اتاق ایران باید نقش توسعه تصدی‌گری را بهتر ایفا کنند و وزارت تعاون نیز این نقش را از بعد حاکمیتی توسعه دهد.

معاون وزیر خاطر نشان کرد: تعاونی‌ها باید خودشان درگیر شده و احساس نیاز کنند چرا که احساس عطش بهبود و ارتقا را در این بخش به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: خود تعاونی‌ها باید در صف هم افزایی ارتقا و در کنار هم بودن برای ورود به عرصه جدید را تمرین کنند.
وی ریسک پذیری را دیگر ملزومات بخش تعاون کشور دانست وگفت: تعاونی‌ها با پشتوانه عظیم باید در نظام مدیریت تقویت شوند و آموزش مستمر را جزو وظایف خودبدانند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در این حوزه مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی را ایفا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز