خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت و معدن در گفتگو با ایلنا:

درآمد مردم به یک سوم کاهش پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۰۰۰

دولت تدبیر و امید نیز می تواند از طریق مجلس شورای اسلامی موضوعات مربوط به صنعت را در خصوص ارائه تسهیلات پیگیری کند.

رییس خانه صنعت و معدن گفت: بخش صنعت نیازمند یارانه دولت است.

سید عبدالوهاب سهل ابادی، رییس خانه صنعت و معدن ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بسته برون رفت از رکود در جامعه صنعتی را به دولت ارائه داده ایم و پیشنهادات خود را در قالب این بسته عنوان کرده ایم.

وی با اشاره به مشکلات صنعت کشور افزود: عدم نقدینگی، فشار تغییرات پی در پی در بخش نامه ها و اخذ متعدد مالیات بر ارزش افزوده و افزایش نرخ بیمه از جمله مشکلات واحد های صنعتی است که جامعه صنعتی را با بحران مواجه کرده است.

سهل ابادی تصریح کرد: همچنین بهره ۲۷ درصدی بانکها و سایر مشکلاتی که از سالهای قبل در این حوزه انباشته شده کمر صنعت را خم کرده است.

سهل ابادی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید می تواند از طریق مجلس شورای اسلامی موضوعات مربوط به صنعت را در خصوص ارائه تسهیلات پیگیری کند.

وی ادامه داد: به جز موضوع تحریم و تورم که واحد های صنعتی آنها را در این مدت تحمل کردند دولت از درآمد حاصل از فاز اول یارانه ها ریالی به صنعت تخصیص نداد این در حالی است که باید ۳۰ درصد از این درآمد فاز اول به تولید و صنعت تعلق می گرفت.

سهل آبادی با اشاره به مهمترین راهکار برون رفت از شرایط رکود در بخش صنعت گفت: در شرایط کنونی که ارزش پول ملی و درآمد مردم(ارزش ۶۰۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان رسیده) و به یک سوم تقلیل پیدا کرده قدرت خرید مردم نیز کاسته شده بنا براین ضرورت افزایش صادرات کالا حس می شود و زمان آن فرا رسیده تا هزینه های تولید و قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز