خبرگزاری کار ایران

افخمی‌راد:

رشد ۲برابری واردات خودرو نگران‌کننده نیست

کد خبر : ۱۹۳۰۵۸

رئیس سازمان توسعه تجارت در باره بحثهای حذف ثبت سفارش واردات گفت: ثبت سفارش برای واردات کالاست و اطلاعات کالاهای وارداتی در آن اعلام می شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: سیاست ما در اجرای برنامه های دولت بیش از همه بر تثبیت فرایندها و نرخ تعرفه های واردات متمرکز شده است و از تغییرات مکرر پرهیز می کنیم.

به گزارش ایلنا، ولی اله افخمی راد گفت: اولویت و رویکرد نخست در بخش تعرفه های واردات، تثبیت است و با بررسی سالانه و برنامه ریزی ها تلاش می کنیم در صورت نیاز روند کاهشی بدون تنش در بازار داشته باشیم.

وی با تاکید بر حمایت از واحدهای تازه صنعتی در مقطع زمانی خاص گفت: این واحد باید به تدریج بتوانند بدون حمایت تعرفه ای به فعالیت ها و رقابت خود ادامه دهند.
افخمی راد اظهار داشت: کمیسیون ماده ۱ مسئول بررسی و تصمیم گیری درباره نرخ تعرفه هاست و بررسی ها را انجام می دهد و در پایان سال تغییرات احتمالی را به تصویب دولت می رساند.
وی گفت: این کمیسیون هم اکنون کارهای کارشناسی را انجام می دهد تا اگر به اصلاحات حداقلی نیاز باشد، در پایان سال تصویب شود.
افخمی راد در باره واردات خودرو هم گفت: در ۴ ماه نخست سال تا دو برابر افزایش داشته است اما نگران کننده نیست.
وی تعرفه واردات خودور مانند سال پیش اعلام کرد و افزود: ورود خودروهای خارجی به ایجاد رقابت و افزایش کیفیت و همچنین تنظیم بازار کمک می کند.
افخمی راد تاکید کرد: میزان واردات کمتر از ۱۰ درصد تولید داخلی و شامل خودروهای با حجم موتور کمتر از ۲۵۰ سی سی است و بالاتر از ان اجازه ورود ندارد.
رئیس سازمان توسعه تجارت در باره بحثهای حذف ثبت سفارش واردات هم گفت: ثبت سفارش برای واردات کالاست و اطلاعات کالاهای وارداتی در آن اعلام می شود.
رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: همه تلاش ما این است که ارتباط و حضور فیزیکی واردکننده را با دستگاه های اجرایی قطع کنیم و از طریق سامانه ثبت سفارش همه اطلاعات و حتی اسناد و مدارک مورد نیاز را به دستگاه های ذیربط بدهد و بعد برای ترخیص کالاهای خود به گمرکات اقدام کند.
وی افزود: این کارها در حال انجام است و سبب خواهد شد فرآیند فعالیت ها سهل تر شود و زمان ورود کالا به کشور سریعتر انجام گیرد که هر وقت کامل شود، عملیاتی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز