خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران خبر داد:

حضور بسیج و شهرداری در نمایشگاه پاییزه / لزوم توجه به فرهنگ برندسازی برای تجمیع پتانسیل اصناف

کد خبر : ۱۹۳۷۸۲

از محل بازرسی ها ۱۱.۲ میلیارد تومان درآمد حاصل شده که با تقسیم با تعزیرات وسازمان حمایت تنها یک سوم آن عایداصناف شده که این رقم معادل ۳.۸ میلیارد تومان بوده است درحالی که بودجه ای که باید به اصناف تعلق می گرفت ۱۲ میلیارد تومان بود.

رئیس اتاق اصناف باتاکید بر ایجاد زیر ساخت های لازم اصناف گفت: باید فرهنگ برند سازی مورد توجه قرار گیرد تا پتانسیل اصناف تجمیع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در یک نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به برنامه های راهبردی اتاق اصناف ایران اظهار داشت: این برنامه ها در سه سطح کوتاه مدت میان مدت وبلند مدت تعریف شده که در برنامه های کوتاه مدت به ایجاد آرامش در بازار وبازسازی ارتباط اصناف با دولت ومجلس در جهت رفع موانع و تنگناها کمک می شود.

فاضلی افزود: در سال جاری توافق نامه مالیاتی اتاق اصناف ایران با سازمان امور مالیاتی به میزان ۴درصد بوده که اصناف نسبت به توافق فوق رضایت داشتند.

وی با تاکید بر برنامه ها واهداف مهم اصناف گفت: هیات رئیسه اتاق اصناف ایران از مهر ماه آتی هر ماه در یک استان حضور خواهند یافت تا مسائل ومشکلات اصناف را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد. این موضوع باعثخواهد شد تا تحلیل اتاق اصناف از وضعیت آنها به روز ودقیق باشد.

وی در ادامه با اشاره به دونمایشگاه توانمندی اصناف با مشارکت اتاق بازرگانی هرات واتاق اصناف ایران گفت: در هرات واربیل عراق این نمایشگاه ها پاییز امسال برگزار خواهد شد.

فاضلی افزود: همچنین کمیته ویژه ای در وزارت صنعت معدن تجارت با نظارت قائم مقام وزیر صنعت آقای خسرو تاج به منظور اصلاح قانون نظام صنفی در بخشهای مختلف تشکیل شده که از ضرورت عضویت اتاق اصناف در نهادهای تصمیم گیر وتصمیم ساز کشور بوده است.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: واگذاری امور صنفی به اتاق اصناف برگشت سهم اصناف از وصولی جرایم واحدهای صنفی وتدوین آیین نامه ها از جمله برنامه های اتاق اصناف ایران است.

وی اظهار داشت: تشکیل کارگروه سه جانبه اتاق اصناف اتاق بازرگانی واتاق تعاون برای هم افزایی وتوانمندی اقتصاد بخش خصوصی وا یجاد بستر لازم به منظور هماهنگی و برنامه ریزی کارآمدومناسب است.

فاضلی گفت: در این زمینه تاکنون تفاهم نامه برگزاری دوره های متنوع آموزشی با جهاد دانشگاهی منعقد شده است همچنین با دانشگاه پیام نور به منظور تحصیلات دانشگاهی بدون کنکور افراد صنفی در مقاطع کاردانی کارشناسی وکارشناسی ارشد در آستانه انعقاد تفاهم نامه هستیم.

رئیس اتاق اصناف همچنین باتاکید بر ایجاد زیر ساخت های لازم اصناف گفت: باید فرهنگ برند سازی مورد توجه قرار گیرد تا پتانسیل اصناف تجمیع شود.

وی گفت: تاسیس بانک اصناف ضروری است اما باید زیر ساختهای آن تکمیل شود.

وی ادامه داد: انتخابات نمایندگان اتاق اصناف ایران به پایان رسیددر این انتخابات بیش از ۱۳۰ نماینده(۶۶ نماینده از واحدهای تولیدی و ۶۹ نماینده از واحدهای توزیعی) از سراسر کشور به اتاق اصناف ایران راه یافتند.

وی با اشاره به آمار عملکرد ۴ماهه سال ۹۳ بازرسی اتاق اصناف کشور خاطر نشان کرد: در این مدت ۱.۴۲۳. ۷۰۷ فقره بازرسی از صنوف خرده فروشی در سراسر کشور صورت گرفته که از این تعداد ۷۳.۴۴۸ فقره پرونده به ارزش پیشنهادی ۱۱۷.۷۳۹. ۰۲۲.۳۶۹ ریال تشکیل و همگی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی گفت: در مجموع طی این دوره ۶۰.۷۱۶ شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که ۶۲درصد در بخش و ۳۸ درصد در بخش خدمات بوده است.

وی گفت: از مجموع شکایات دریافتی ۲۰درصد به صورت حضوری ۶۴ درصد تلفنی و ۱۶ درصد به صورت کتبی دریافت ومورد رسیدگی واقع شده است.

فاضلی تصریح کرد: ظهر فردا اولین نشست سران سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف با حضور آقایان شافعی مفتح و بنده در اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود که در این نشست معضلات عمده اصناف مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دلالی در فضای بنگاه صنفی رشدعجیبی داشته است گفت: یکی از وظایف اتاق اصناف ایران هدفمند کردن نظام توزیع در کشور است.

وی گفت: از محل بازرسی ها ۱۱.۲ میلیارد تومان درآمد حاصل شده که با تقسیم با تعزیرات وسازمان حمایت تنها یک سوم آن عایداصناف شده که این رقم معادل ۳.۸ میلیارد تومان بوده است درحالی که بودجه ای که باید به اصناف تعلق می گرفت ۱۲ میلیارد تومان بود.

وی در خاتمه با اشاره به برگزاری نمایشگاه پاییزه گفت: در نمایشگاه امسال بسیج همراه با شهرداری حضور خواهند داشت واقلام مورد نیاز دانش آموزان را عرضه خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز