خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ثبت سفارش یک کار عبثاست

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۶۵۰

زمانی که کشور نیاز به خوراک دام داشت به فردی اجازه داده شد تا این خوراک را وارد کند و چند ماه بعد ارز آن را از بانک مرکزی دریافت کند. این موضوع نه تنها رانت نبود بلکه نام جایزه باید بر روی آن گذاشت که فردی حاضر به انجام این اقدام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت سفارش یک کار عبثاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود در پاسخ به سوالات فعالین این بخش که در ابتدای این نشست مشکلات خود را مطرح کردند اظهار داشت: به منظور تسهیل در فرایند تجارت خارجی ایران کد و طرح شبنم را حذف کردیم که هنوز هم مورد سئوال و جواب قرار می‌گیریم.

وی با اشاره به موضوع رانت ۶۵۰ میلیون یورویی، افزود: زمانی که کشور نیاز به خوراک دام داشت به فردی اجازه داده شد تا این خوراک را وارد کند و چند ماه بعد ارز آن را از بانک مرکزی دریافت کند. این موضوع نه تنها رانت نبود بلکه نام جایزه باید بر روی آن گذاشت که فردی حاضر به انجام این اقدام شده است.

وی افزود: کسانی که منابع مالی و مدیریت و توان کار اجرایی دارند و در خدمت مردم هستند نیازمند تشویق هستند و نه تنبیه.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ثبت سفارش یک کار عبثاست، گفت: با نمدمالی این رویه را حذف خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران کد را هیچ کس قبول ندارد، افزود: ایران کد هزینه‌ای بی‌مورد برای فعالین حوزه تجارت دارد به همین منظور آن را نیز حذف کردیم.

وی در مورد مشکل یکی از فعالین در زمینه فروش اموال بنگاه‌ها از سوی بانک‌ها، گفت: ماده هشت لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر راه‌حل این مشکل است بر این اساس در مورد معاملات بانکی و موسسات مالی و اعتباری مجاز هر‌گاه مال مورد وثیقه به مبلغ پایه مزایده خریداری نداشته باشد به تقاضای بستانکار به تسهیلات گیرنده اخطار می‌شود تا ظرف یک ماه پس از اخطار طلب بانک را پرداخت کند و یا مال دیگری معرفی کند که بتوان با فروش آن طلب بستانکار را ارائه داد که در اجرای تبصره ۴ از ماده هشت اشتفاده از ساز و کارهای بورس کالا در اولویت قرار دارد.

وی همچنین در مورد استفاده دولت از کالاهای داخلی، افزود: لیست کالاهایی که دستگاه‌های دولتی حق ندارند از آن استفاده کنند مطرح شده که یکی از آن‌ها کاغذ بود که دستگاه دولتی حق ندارد آن را خریداری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز