خبرگزاری کار ایران

افخمی‌راد:

حذف محدودیت‌های صادراتی جدی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۹۸۸

عوارض صادراتی تنها برای کالاهای خام در نظر گرفته شده است و پس از سه ماه از تاریخ تصویب، اجرایی می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت در دیدار با معاونان بازرگانی و مسئولان ثبت سفارش سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، خط‌مشی سازمان توسعه تجارت را حذف محدویت‌ها و ممنوعیت‌ها از فرایندهای تجاری دانست و گفت: تمام هم و غم وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تحقق این هدف قرار دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «ولی‌الله افخمی‌راد» در این دیدار که روز چهارشنبه در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، افزود: طبق سیاست‌های خروج از رکود و اصول منطقی علم اقتصاد، محدودیت‌های صادراتی باید حذف شود.

وی در خصوص عوارض صادراتی گفت: عوارض صادراتی تنها برای کالاهای خام در نظر گرفته شده است و پس از سه ماه از تاریخ تصویب، اجرایی می‌شود.

افخمی‌راد ادامه داد: حذف محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادراتی اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما یک شبه این کار محقق نمی‌شود و برای تحقق این امر به گذشت زمان احتیاج داریم.

وی با اشاره به بسته سیاستی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود گفت: راه‌حل خروج از رکود از نظر دولت تحریک تقاضای خارجی و افزایش صادرات غیر نفتی است.

رییس سازمان توسعه تجارت در تشریح اقدامات دولت در این مسیر گفت: برای تحریک تقاضای خارجی باید بخش‌های تولید فعال شوند و آنچه که لازمه رفت‌وآمد و تعامل با کشورهای مختلف است، فراهم شود.

وی بر بهسازی راه‌های مواصلاتی و افزایش خطوط حمل‌ونقل دریایی، هوایی و ریلی اشاره کرد و گفت: بهبود راه‌ها و جاده‌ها در مبادی ورودی، افزایش کیفیت جاده‌ها برای تسهیل و افزایش سرعت حمل‌ونقل و اقداماتی از این قبیل از جمله برنامه‌‌های دولت برای تسهیل تجارت است.

افخمی‌راد در ادامه سخنانش با بیان اینکه نباید بر واردات مانع غیرتعرفه‌ای گذاشت، تاکید کرد: واردات زمینه‌ای برای صادرات بیشتر است و از واردات می‌توان در مسیر پردازش کالا و ایجاد ارزش افزوده بیشتر استفاده کرد.

وی خواستار کنترل بیشتر بر واردات و صادرات در مناطق مرزی شد و گفت: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها می‌توانند با ارائه آمار صحیح و دقیق در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز