خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری؛

باید پرسید درآمد بالای ۷۰۰ میلیارد دلار، درآمد نفتی چه شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۲۱۳

باید پرسید درآمد بالای ۷۰۰ میلیارد دلار، درآمد نفتی چه شد و چرا نتوانست توسعه همه‌جانبه به وجود آورد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه درآمد ۷۰۰ میلیارد دلاری نفت نتوانست مشکلات را حل کند، گفت: ‌ اکنون ماموریت دولت مبارزه با فقر و بیکاری در کشور است.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور امروز در همایش توسعه صادرات غیر نفتی در تهران، گفت: ‌ ما دو دوره طلایی درآمد نفتی در تاریخ داشتیم که رشد فزاینده درآمد ارزی بود، اما آن دو فرصت را از دست دادیم.

وی گفت: فرصت اول دهه ۱۳۴۰ و ۵۰ بود و فرصت دوم در ۱۰ سال اخیر بود که باید پرسید درآمد بالای ۷۰۰ میلیارد دلار، درآمد نفتی چه شد و چرا نتوانست توسعه همه‌جانبه به وجود آورد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه روابط بین‌المللی کشور دچار مشکل شده، گفت: در حال حاضر با موانع پیش‌روی صادرات غیرنفتی مواجه هستیم که باید این مشکلات رفع شده و سیاستگذاری به سمت توسعه صادرات غیرنفتی و توسعه تجارت بین‌الملل حرکت کند.

شریعتمداری، گفت: دولت به ۶ استان کشور سفر کرده که در این سفرها مشخص شد، بخش‌های قابل توجهی از کشور از مظلومیت رنج می‌برند، گرچه کارهایی شده، اما هنوز بیکاری و فقر و در بخش‌هایی فساد مشاهده می‌شود که ماموریت دولت مقابله با این پدیده‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز