خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز:

معوقات بانکی متعلق به دانه درشت هاست

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۵۵۹

مسئولان و مدیران مرتبط در استان البرز و مخصوصا مدیر عامل صندوق توسعه ملی بیایند از بنگاه‌های تعطیل شده استان دیدن کنند. / نهایتا ۵ در صد از معوقات که چیزی در حدود ۱۴ هزار میلیارد می‌شود، متعلق به صنایع کوچک و متوسط کشور است.

اعتبارات اصلی بانک‌ها به تعداد کمی از صنایع بزرگ کشور داده شده است که از این رهگذر صنایع کوچک و متوسط کمترین میزان بدهی‌ها را به سیستم بانکی کشور به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایلنا در کرج، رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان این مطلب در نوزدهمین جلسه کار گروه دولت و بخش خصوصی استان البرز که با دستور جلسه اصلی «بررسی و رصد بسته اقتصادی خروج بدون تورم از رکود» در استانداری البرز برگزار شد، بیان داشت: اگر ما می‌خواهیم مسئله رکود را در اقتصاد کشور حل کنیم باید بدانیم که رکود در قسمت عرضه و تولید است که نسبت بسیار مستقیمی با جهت گیری‌های دولت در بخش اقتصاد و سیاست‌های پولی، مالی و اعتباری در کشور دارد.

حسین طوسی در ادامه با بیان این مطلب که سهم بالایی از اشتغال کشور متعلق به موسسات و بنگاه‌های کوچک تولیدی کشور است، گفت: شاه کلید خروج از رکود، پرداختن به بنگاه‌های کوچک و متوسط کشور است که اگر به این مهم توجه نشود به سختی بتوانیم از این رکود که هم اکنون گریبان کشور را گرفته عبور کنیم.

وی در ادامه با اعلام این مطلب که متاسفانه تا به اکنون ۱۴ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط، به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم حمایت‌های کافی از این صنایع به کلی تعطیل شده‌اند، بیان داشت: با یک محاسبه سرانگشتی می‌توانیم به این حقیقت تلخ برسیم که با تعطیلی این واحد‌ها، حداقل ۱۴۰ هزار شغل را از دست داده‌ایم که اگر بخواهیم با استاندارد‌های خودمان هم برای ایجاد هر شغل ۱۰ هزار دلار سرمایه گذاری مجدد کنیم در آن صورت متوجه می‌شویم که چه سرمایه عظیم و ضرر هنگفتی را کشور و مردم متحمل شده و می‌بایست بشوند.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز بار دیگر با ابراز تاسف از تعطیلی واحد‌های کوچک و متوسط تولیدی در استان البرز گفت: به عنوان دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز و یکی از فعالان اقتصادی صنایع کوچک کشور پیشنهاد می‌دهم که مسئولان و مدیران مرتبط در استان البرز و مخصوصا مدیر عامل صندوق توسعه ملی بیایند از بنگاه‌های تعطیل شده استان دیدن کنند، پای درد و دل صاحبان این بنگاه‌ها بنشینند و با هم افزایی، راهکاری به منظور برون رفت و حل مشکلات این واحد‌ها در استان البرز ارائه دهند.

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که معوقات بانکی متعلق به دانه درشت هاست و صنایع کوچک و متوسط کشور سهم ناچیزی در این معوقات دارند، اظهار داشت: ما معتقدیم که تنها ۵ در صد از معوقات که چیزی در حدود ۱۴ هزار میلیارد می‌شود متعلق به صنایع کوچک و متوسط کشور است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: دولت به جای تحت فشار قرار دادن بنگاه‌های کوچک و متوسط، که سهم ناچیزی در معوقات سیستم بانکی کشور داردند، معوقات صاحبان صنایع بزرگ و دانه درشت‌ها را هرچه سریع‌تر پیگیری و به بانک‌ها برگرداند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز