خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

روسیه در انتخاب کشورها برای تجارت اشتباه کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۰۳

درتجارت بین ایران و روسیه و ضعیف بودن ارتباط اقتصادی بین دو کشور، تنها ایران کوتاهی نکرده، بلکه روسیه نیز در پاره‌ای از موارد در انتخاب کشورها برای تجارت اشتباه کرده است.

نیک بخت گفت: ایران و روسیه به بازار یکدیگر نیاز دارند و روابط اقتصادی بین دو کشور در حال حاضر حساس و استراتژیک است و نیاز است تا دو طرف همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش ایلنا از همدان، وی تصریح کرد: حال که دو کشور ایران و روسیه با تحریم کشورهای غربی رو به رو هستند، قدر یکدیگر را بهتر می‌دانند و از طرفی ما می‌توانیم چگونگی مقابله و ایستادگی در برابر تحریم‌ها را به روسیه آموزش دهیم.

وی گفت: سرمایه گذاران روسی در کشورهای اروپایی سرمایه گذاری کرده و این در حالی است که ایران بهترین محل برای سرمایه گذاری و شراکت با سرمایه داران روسی بود.

وی با بیان اینکه ایران ۳۵ سال با تحریم کشورهای غربی رو به رو بوده است، گفت: ایران توانایی تامین بسیاری از نیازهای روسیه را دارد و روسیه می‌تواند کالاهای خود را از طریق ایران در دسترس داشته باشد.

نیک بخت عنوان کرد: سایر کشورهای اروپایی ظرفیت‌های ایران را به خوبی شناختند چرا که سرمایه گذاری‌های بسیار در ایران داشته و در بسیاری از طرح‌ها نیز مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه ایران و روسیه روابط اقتصادی مناسبی نداشته‌اند، بیان کرد: با توجه به تعامل دولت تدبیر و امید با کشورهای جهان، ایران و روسیه به عنوان دو کشور دوست باید در زمینه اقتصادی نیز همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران به عنوان کارگزاران دولت آمادگی همکاری هستند، گفت: ضعف در اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت‌های همدان وجود داشته که ضعف در این زمینه به گذشته بازمی‌گردد.

نیک بخت با تاکید بر اینکه ایران و روسیه به بازار یکدیگر نیاز دارند، گفت: روابط اقتصادی بین دو کشور در حال حاضر حساس و استراتژیک است و نیاز است تا دو طرف همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اولویت اول استان همدان در توسعه، گردشگری است، اظهار کرد: همدان استان اول در دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری است ولی هنوز نتوانسته به جایگاه اصلی خود در این زمینه دست پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز