خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور:

هر کسی یک چوب برداشته و بر سر خودروسازان می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۳۲

ایلنا: معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه پروژه‌های توسعه شرکت فولاد مبارکه، خودروسازان را مظلوم‌ ترین واحدهای صنعتی و تولیدی دانست و بر لزوم حمایت از صنایع وابسته به فولاد تاکید کرد.

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد مبارکه گفت: کشور ایران یکی از کشورهای در حال توسعه است و یکی از فرصت‌های طلایی که در اختیار دارد جمعیت فارغ‌التحصیل دانشگاهی است و اگر از فرصت نسل جوان به خوبی استفاده نکند همین فرصت به یک تهدید تبدیل می‌شود و عدم اشتغال و بیکاری ممکن است مسائلی را در کشور ایجاد کند که برای رفع آنها نیاز به ده‌ها برابر هزینه برای ایجاد شغل است.

به گزارش ایلنا معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برای رفع معضلات اشتغال باید سرمایه‌گذاری شود، تصریح کرد:

در کنار تورم موضوع خروج از رکود نیز از برنامه‌های اصلی ما است و اکنون واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها و واحدهای خدماتی زیادی به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها، مشکلات مدیریتی، منابع و… کاهش تولید داشته‌اند که باید با سیاست‌های حمایتی به مدار طبیعی تولید باز گردند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌توان صنعت فولاد را یک صنعت تک‌بعدی دید، خاطرنشان کرد: صنایع بالادستی و پایین‌دستی فولاد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که خودروسازان یکی از این صنایع می‌باشند ولی متاسفانه اکنون هر کسی یک چوب برداشته و بر سر خودروسازان می‌زند در صورتی که این اتفاق، اتفاق خوبی نیست و باید از همه صنایع به میزان تأثیرگذاری آنها در اقتصاد کشور حمایت کرد.

جهانگیری تصریح کرد: اکنون با برخی از کشورهای بزرگ به توافقات خوبی رسیدیم ولی به علت شکایت‌هایی که احتمال دارد صورت بگیرد نام این کشورها را فعلاً نمی‌بریم اما در آینده نتیجه این توافقات قابل لمس خواهد بود. البته صادرات غیرنفتی در بازارهای هدف خارج از ایران یکی از اهداف جدی ما می‌باشد که اگر این اتفاق بیفتد افق‌های روشن اقتصادی را برای ایران متصور خواهیم شد.

وی ادامه داد: بر اثر اختلافات روسیه با غرب اکنون بازار بسیار خوبی در اختیار ایران قرار گرفته و بازار مشابهی نیز در عراق وجود دارد که می‌تواند باعثبهبود وضعیت تولید گردد.

وی از ارائه لایحه خروج از رکود توسط دولت به مجلس خبر داد و اضافه کرد: فعالیت‌‌های علمی دقیقی برای خروج از رکود صورت گرفت که نتیجه نظرات کارشناسی خبرگان و نخبگان اقتصادی کشور است که۱۷۷ بند از این بسته فنی و علمی در قالب سیاست‌گذاری‌هایی که به تصویب مجلس نیاز دارد به مجلس ارسال شده که نمایندگان نیز با یک فوریت آن موافقت کردند. یک مجموع ۲۰ الی ۳۰ بندی به دستگاه‌ها ابلاغ شده و بخش دیگری از آن درون دستگاهی است که تا هفته آینده ابلاغ می‌گردد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: این مجموعه سیاست‌ها رابطه دولت با فعالان اقتصادی را کاملا روشن می‌کند و دیگر دولت نمی‌تواند یک رابطه یک طرفه با فعالان اقتصادی داشته باشد بلکه روابط دو سویه و تعاملی می‌شود.

وی اظهار کرد: بانک‌ها با افزایش سرمایه‌ای که پیدا می‌کنند منابع مورد نیاز را جهت رفع تورم پی می‌گیرند و بورس نیز باید بتواند بازار سرمایه را برای صنایع و کارخانجات تأمین کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز