خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی وزیر کشور:

دولت تمامی انرژی خود را برای رفع تحریم ها گذاشته است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۴۷۸

دولت تمامی انرژی خود را برای رفع هرچه سریع‌تر تحریم‌ها گذاشته است.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: دولت تمامی انرژی خود را برای رفع هرچه سریع‌تر تحریم‌ها گذاشته است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین فروزان‌مهر عصر روز گذشته در نشست هم‌اندیشی توسعه و بهبود فضای کسب و کار در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای باعثتعادل بین مناطق می‌شود بنابراین باتوجه به ظرفیت‌های گسترده استان کرمان در زمینه‌های مختلف، برنامه‌ریزی در جهت توسعه این استان در دستور کار قرار دارد.

وی به رویکرد دولت و حرکت آن بر اساس سبک جدید برنامه‌های توسعه اشاره کرد و افزود: محوری‌ترین کارگروه ستاد مربوط به بخش خصوصی ست که برای نخستین بار شاهد حضور این بخش در برنامه توسعه هستیم ضمن اینکه بخش خصوصی در شرایط سخت کنونی اقتصاد مردانه ایستادگی‌ و تحریم‌ها را صبورانه تحمل کرده است.

فروزان‌مهر با بیان اینکه ۴۶ سیاست کلی از سوی مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف اعلام شده است تاکید کرد: ملت ایران همواره زیر سایه ولی امر مسلمین و با پیروی از منویات ایشان تحریم‌های ظالمانه را مانند سایر سختی‌ها پشت سر خواهد گذاشت.

معاون اقتصادی وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه علی‌رغم آشفتگی‌های سال ۹۱ طی یک سال گذشته اتفاقات خوبی را در ایران شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: در استان کرمان نیز با نگاه توسعه‌ای و نقش محوری استاندار کرمان روزنه امید ایجاد شده است که طرح کلیدی مثلثتوسعه استاندار کرمان یک ایده بسیار جالبی است که بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند.

وی تاکید کرد: دولت تمامی انرژی خود را برای رفع هرچه سریع‌تر تحریم‌ها گذاشته است تا از این طریق بتوانیم شاهد شادابی جامعه باشیم ضمن اینکه مشارکت استان‌ها در برنامه ششم توسعه باید جدی باشد چراکه ظرفیت‌های زیادی در استان‌ها وجود دارد که منجر به خروج از شرایط فعلی می‌شود.

فروزان‌مهر تصریح کرد: بخشی‌نگری یک آفت است که نمونه آن عدم تعادل بین شمال و جنوب استان کرمان است بنابراین عدم توسعه ظرفیت‌ها موجب عدم مدیریت درست خواهد شد.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه بر اساس سند چشم‌انداز، باید سالانه رشد اقتصادی هشت درصد باشد، بیان کرد: میزان تحقق این امر دو و چهار دهم درصد بوده است درحالیکه ما برای تبدیل شدن به قدرت اول منطقه نیازمند رشد هستیم که لازمه آن تغییر رویکردها و نگاه واقع‌بینانه‌تر به برنامه‌های توسعه است.

وی یادآوری کرد: فاصله ایران با کشورهای در حال توسعه آسیای میانه زیاد است از این رو در حال حاضر سرعت توسعه و پیشرفت چنان است که ما فرصت آزمون و خطا نداریم و باید با نگاه جدی به برنامه توسعه اقتصادی حرکت کنیم.

فروزان‌مهر تاکید کرد: باید به پتانسیل‌های استان‌ها توجه شود به طور مثال در حال حاضر تب احداثکارخانه در کشور فراگیر شده است در حالیکه برخی استان‌ها این ظرفیت را ندارند بنابراین می‌توانند در سایر بخش‌های گردشگری، توسعه تجارت خارجی و دامپروری ورود کرده و حتی موفق‌تر شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمایش صنعت موضوعی کلیدی است و تمام بخش‌ها باید باهم در آن دیده شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز