خبرگزاری کار ایران

کریمی در حاشیه افتتاح نمایندگی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در اراک:

معرفی 100 طرح برتر ایران در اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۳۳۷

قائم مقام دبییرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی سهم ایران را در گردش مالی 800 تریلیون دلاری کشورهای اسلامی بسیار ناچیز عنوان کرده و بیان داشت: ایران علیرغم وجود مازاد تولید در برخی صنایع و حوزه‌های خدماتی به سمت توسعه حرکت نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی کریمی، قائم مقام و رئیس شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در نشست خبری افتتاح این دفتر با بیان اینکه کنفرانس وحدت اسلامی در دی ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این دبیرخانه که از 6 ماه پیش شکل گرفته تاکنون 44 ماموریت را پیگیری کرده است .حتی پیگیری‌هایی در خصوص سرمایه‌گذاری جهت ایجاد تکنوپارک‌های اسلامی توسط این دبیرخانه صورت گرفته که این اقدام با توجه به شرایط پساتحریم در دست اقدام است و بیش از 57 کشور از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: ایجاد مرکز خدمات توسعه کسب و کار و فناوری کشورهای اسلامی و ایجاد مرکز برند اسلامی از جمله اقداماتی است که توسط این مرکز صورت گرفته است. این مرکز که ارائه آموزش‌های تخصصی مجازی برای کشورهای اسلامی را پیگیری می‌کند توسط پارک علم و فناوری لرستان اداره می‌شود. باید دانست یکی از راهکارهای افزایش اقتدار ایران اسلامی و توسعه نفوذ این کشور در دنیا سرمایه گذاری در حوزه توسعه علوم و فناوری است. متاسفانه در این حوزه عقب ماندگی‌هایی وجود دارد که باید در راستای جبران آنها از این طریق اقدام کرد.

قائم مقام دبییرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی سهم ایران را در گردش مالی 800 تریلیون دلاری کشورهای اسلامی بسیار ناچیز عنوان کرده و بیان داشت: ایران علیرغم وجود مازاد تولید در برخی صنایع و حوزه‌های خدماتی به سمت توسعه حرکت نکرده است. ایران دارای مزیت در کسب و کار کوچک است و می‌تواند با استفاده از اصناف قوی؛ توانمندی بخش خصوصی و بازرگانی شرایط افزایش کیفیت سرمایه گذاری را فراهم کرده و با استفاده از ظرفیت‌ کشورهای اسلامی صادرات محصولات خود را افزایش دهد. موضوع دیگری که باید مد نظر قرار گیرد برندسازی است. کشورهای اسلامی بازارهای خوبی برای ایران هستند و تدوین برنامه‌های علمی هدفمند و پیوند عمیق بخش‌های خصوصی و دولتی مزایای بسیاری را در عرصه صادرات محصولات ایران به کشورهای اسلامی فراهم می‌کند که همین بازار می‌تواند موجبات برندسازی ایران را فراهم آورد. استان مرکزی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود و بواسطه برخورداری از برندهای مهم، نمایشگاه تخصصی بین المللی و ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری از فرصت اجلاس دی ماه به خوبی بهره بگیرد.

کریمی با اشاره به معرفی 100 طرح برتر ایران در اجلاس دی ماه ابراز کرد: تقویت جایگاه ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی نیازمند برخورداری درست از پتانسیل رایزنان تجاری و افراد دارای نفوذ و علماء در تمامی کشورهای اسلامی است، از اینرو صندوق سرمایه‌گذاری فناوری‌های ایران به زودی تاسیس و ایجاد خواهد شد و در اجلاس دی ماه قصدمان این است تا از صد طرح برتر کشورمان رونمایی کرده و آنها را معرفی نماییم.

وی افزود: عدم معرفی موثر و مناسب محصولات یکی از نقصان‌های موجود در حوزه صادرات است و حتی لزوم ایده‌سازی و تبدیل ایده به کارآفرینی و ثروت به عنوان یکی از نیازهای اساسی کشور در دوران پساتحریم باید مورد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز